10.10.2014 00:20

Învățământ simultan în Dâmbovița

Învățământ simultan în Dâmbovița
Galerie foto

❚ În acest an școlar, din cauza numărului mic de elevi, au fost comasate în unitățile de învățământ din județ 48 de clase primare și 5 gimnaziale ❚ Acolo unde situația o impune, Inspectoratul Școlar Județean și Consiliile locale din comunele respective asigură acestor elevi și cadrelor didactice transportul cu microbuzele școlare

interviu cu prof. Mihaela Anton, inspector școlar pentru management educațional la Inspectoratul Școlar Județean Dâmbovița

PETRE DRĂGUȚOIU


Rep.: În ce localități din județ este cel mai întâlnit învățământul simultan la clasele primare sau gimnaziale? Acest sistem prezintă un grad mare de dificultate și pentru elevi și pentru cadrele didactice?

- În sistemul educațional din județul Dâmbovița funcționează 48 de clase pentru învățământul primar și 5 la cel gimnazial, pe structura educațională a simultanului. Asigurăm transportul cu microbuzele școlare pentru elevi și cadrele didactice acolo unde situația o cere, prin Consiliile locale care le au în administrare.

 

Rep.: Câte microbuze școlare s-au primit în ultima vreme? Asigură acestea orarul școlar pentru desfășurarea actului de învățământ fără decalarea programului?

- În anul 2012, am primit 7 microbuze, iar în 2014 ne-au fost repartizate 17. Ele asigură transportul în condiții normale.

 

Rep.: Există pericolul desființării unor școli din județul Dâmbovița, ca urmare a neîndeplinirii condiției de a fi cel puțin 12 elevi într-o clasă?

- În acest moment, nu există o asemenea situație, acolo unde situația o impune clasele fiind comasate, la propunerea Consiliilor Locale.

 

Rep.: Există unități de învățământ care încă nu au autorizație sanitară de funcționare?

- Acum în județ 15 unități din învățământul primar și gimnazial nu au aceste documente, situație care sperăm că se va remedia în acest semestru școlar, cel mai dificil fiind la Corbii Mari și Glodeni.

 

Rep.: Care sunt cauzele întârzierilor construcției de grupuri sanitare în interiorul școlilor, aceasta fiind principala cauză pentru care nu s-au acordat autorizațiile sanitare?

- În primul rând lipsa fondurilor și apoi din cauza unor executanți care nu și-au respectat contractele, ca termene vorbind. În alte cazuri calitatea îndoielnică a lucrărilor a condus și la anularea recepțiilor, din păcate în defavoarea elevilor și a comunității locale.