17.10.2017 00:17

Inspecții periodice în școlile dâmbovițene

Inspecții periodice în școlile dâmbovițene
Galerie foto

* Inspectoratul Școlar Județean a gândit un plan strategic de inspecții și control * Sunt 25 de inspectori care trebuie să monitorizeze 533 de școli din județ  * „ În planul nostru de inspecții pentru anul școlar curent 2017-2918 supravegherea profesorului la clasă este ținta noastră principală”, a declarat prof. Sorin Ion, inspector școlar general

VIRGIL VOINESCU


Șeful Inspectoratului Școlar Județean (IȘJ) Dâmbovița, prof. Sorin Ion, a anunțat în conferință de presă că a fost definitivat Planul strategic de inspecții și control al Inspectoratului școlar județean. Acesta a spus că pentru anul acesta școlar 2017-2018, a fost gândit un plan-cadru mai special care în principal vizează patru elemente de bază, „patru ținte strategice”. „În mod concret, cu cei 25 de oameni (n. r. inspectori școlari de specialitate) din instituție, trebuie să monitorizăm activitatea în 533 de școli „unități de învățământ cu personalitate juridică sau structuri”, a subliniat inspectorul școlar general, prof. Sorin Ion, cu mențiunea că ținta principală, pentru anul școlar în curs, este creșterea calității în procesul de predare, învățare și evaluare, altfel spus, creșterea calității actului didactic în vederea optimizării procesului de învățare care să conducă la rezultate școlare mai bune pentru elevi. „Ca Inspectorat școlar, în planul nostru de inspecții și control, avem prevăzut, în fiecare săptămână, un control tematic în unitățile școlare din județ. Evident că suntem conștienți de faptul că nu poți acoperi cu 25 de oameni cele 533 de unități de învățământ din județ. De aceea ne-am propus ca, măcar la fiecare temă pe care o alegem, să vedem cel puțin un sfert din totalul școlilor din județ și nu aceleași de fiecare dată. Din practica anilor anteriori spunem că, pe baza planificării, ajungem în fiecare școală pe o temă dată. Vorbim de teme diverse. Între acestea principala ține de rolul nostru de îndrumare metodică a activităților didactice. Supraveghem desigur și rolul managementului ca țintă doi, dar avem în atenție și ne asigurăm totodată de faptul că nu sunt atât de mari discrepanțele în ce privește procesul educativ din școlile din zonele urbane și cele rurale, între colegiile naționale și, de pildă, liceele tehnologice în ideea de a asigura șanse egale pentru toți elevii. Principala noastră menire este aceea de a supraveghea ce face profesorul la clasă. În planul nostru de inspecții pentru anul școlar curent 2017-2918 supravegherea profesorului la clasă este ținta noastră principală. Aceasta pentru că dacă intră profesorul la clasă doar să-i treacă ora de curs pentru a-și primi banii vorbim de carențe serioase în procesul de învățare, în pregătirea copiilor și, în ce ne privește ca instituție, Inspectorat școlar, înseamnă că nici noi nu ne facem treaba”, a conchis prof. Sorin Ion.