11.05.2022 00:19

Industria de Apărare dâmbovițeană, sub presiunea războiului

Industria de Apărare dâmbovițeană, sub presiunea războiului
Galerie foto

*A crescut interesul Guvernului și al firmelor de profil din străinătate pentru industria de apărare din România!  *„Cu războiul acesta de la graniță mai observ ceva, crește interesul ca fabricile din România să înceapă să suplinească tehnica care în momentul de față nu se mai poate realiza în zona de conflict”

 

Industria de apărare din România este băgată în corzi de războiul din Ucraina, respectiv de conflictul ruso-ucrainean de la granița țării și de posibilitatea învecinării cu Rusia asupritoare! A fost nevoie de acest ,,duș rece’’, pentru ca factorii decidenți să se trezească și să-și îndrepte atenția spre industria de apărare care, cel mai probabil, era sortită pieirii. La Uzina Automecanica Moreni au fost prezenți săptămâna trecută elvețienii de la Mowag, mai exact echipa tehnico-economică, pentru că se dorește ca partea de sudură a transportorului blindat Piranha să se realizeze la Automecanica Moreni.     

„România ar putea ajunge, pe zona noastră, un producător de renume”

„Nu la nivelul la care m-aș fi așteptat este interesul, dar să știți că se observă clar că este un interes acum, având în vedere că această industrie a rămas în urmă, dar este un interes de a crea contacte cu firme de renume din lume și cu specificația să producă în România. Am văzut și la ministrul Apărării, dar și la ministrul Economiei că se fac eforturi mari de mobilizare a firmelor străine.

Nu vă ascund că săptămâna trecută, la Moreni, au fost elvețienii de la MOWAG, cei care fac Piranha, a fost echipa tehnico-economică, cea care face audit pe partea tehnică și economică în societate. În momentul de față este o deschidere atât din partea General Dinamics, dar și din partea părții române este un interes și mă refer aici la nivelul Ministerului Economiei, este un interes major ca sudura să înceapă să fie executată la Moreni în așa fel încât complexul de lucrări care se fac la București, mă refer la integrarea produsului, să se realizeze ce s-a spus în prima fază a contractului, adică realizarea unui produs american în România.

Cu războiul acesta de la graniță mai observ ceva, crește interesul ca fabricile din România să înceapă să suplinească tehnica care în momentul de față nu se mai poate realiza în zona de conflict... România ar putea ajunge, pe zona noastră, un producător de renume”, ne-a declarat liderul de sindicat de la Uzina Automecanica Moreni, Constantin Bucuroiu, președintele ASIAA.

 

 

Violeta Stanciu