08.09.2021 00:15

Începerea noului an școlar prinde multe unități de învățământ pe ,,picior greșit”

Începerea noului an școlar prinde multe unități de învățământ pe ,,picior greșit”
Galerie foto

*Conducerea ISJ Dâmbovița susține că trei unități de învățământ nu au autorizație sanitară de funcționare, 34 de școli sunt în renovare sau urmează să intre într-un amplu proces de reabilitare și multe școli nu dețin autorizație ISU

*O altă problemă identificată de cele două comisii ale ISJ care au mers în teritoriu a fost lipsa de spații în sălile de clasă, unde va fi destul de greu să se păstreze distanța fizică

 

Mai sunt câteva zile până când va începe noul anul școlar 2021-2022. Potrivit Ministrului Educației, Sorin Cîmpeanu, elevii și profesorii își vor desfășura activitatea în unitățile de învățământ, iar singura varianta pentru a se reveni la cursurile online este ca indicele pe localitate să depășească 6 la mia de locuitori. La nivelul județului Dâmbovița, inspectorul general Cătălina Homeghiu ne-a precizat că cele mai multe unități de învățământ sunt gata să-i primească pe elevi fără să întâmpine nici-o dificultate.

Totuși, mai sunt și unități școlare care nu sunt la fel de pregătite. Inspectorul general a declarat  că trei unități de învățământ nu au autorizație sanitară de funcționare, 34 de școli sunt în renovare sau urmează să intre într-un amplu proces de reabilitare și multe școli nu dețin autorizație ISU. O altă problemă identificată de cele două comisii care au mers în teritoriu, a fost lipsa de spații în sălile de clasă, unde va fi destul de greu să se păstreze distanța fizică. Acest lucru reprezintă un criteriu important pentru combaterea infectării cu virusul SARS – CoV2 în rândul elevilor, dar și al cadrelor didactice.

,,În primul rând, referitor la deschiderea noului an școlar, elementul de noutate cel mai important ar fi acela că ne dorim cu toții să fie cât mai mult cu prezență fizică. Au fost făcute toate eforturile, atât din partea Ministerului Educației, a tuturor conducerilor de școli, a noastră și a autorităților locale, pentru pregătirea fiecărei unități de învățământ, iar noi la nivelul județului Dâmbovița avem 503 unități de învățământ, care școlarizează elevi incluzând aici și unitățile particulare, cele șase unități de învățământ particulare cu activități extra-școlare. După cum v-am informat, am avut controale în fiecare unitate de învățământ. Prin ordin al Prefectului, au fost constituite două echipe mixte, cu reprezentanții ai Instituției Prefectului, reprezentanții DSP-ului și inspectori școlari. Aceștia au fost pe teren în fiecare unitate de învățământ unde au fost identificate atât lucruri foarte bune, cât și lucruri mai puțin bune. Una dintre probleme este infrastructura, unde evident nu se schimbă peste noapte. Este nevoie de mult timp și multă implicare, și bineînțeles de resursă financiară. 34 de unități de învățământ sunt încă în reabilitare sau urmează să intre în reabilitare, așa cum se va întâmpla și cu Școala Gimnazială ,,Tudor Vladimirescu”  din Târgoviște, ceea ce este un lucru foarte bun. Desigur, nu este confortabil pentru copii, pentru părinți că vor fi relocați în alte unități de învățământ, dar rezultatele se vor vedea după o perioadă. În ceea ce privește lucrurile mai puțin bune identificate la unitățile școlare din Dâmbovița, avem trei instituții de învățământ fără autorizație sanitară de funcționare. Mai sunt școli care au din anul 2010, unele chiar mai de mult timp și necesită actualizarea acestora. Nu toate școlile au autorizația pentru incendii și aici este o situație asupra căreia am discutat foarte mult în ultima perioadă, cu directorii, împreună cu ISU și se fac demersurile necesare împreună cu autoritățile locale”, a transmis inspectorul general al IȘJ Dâmbovița, Cătălina Homeghiu.

Ștefan Khalil