08.01.2018 00:17

Glasul roților de tren… sună a jale

Glasul roților de tren… sună a jale
Galerie foto

❚ La CFR Marfă, a fost semnat doar un Acord colectiv, valabil un an, asta deoarece negocierile pe cererile sindicale au eșuat încă de anul trecut, intrându- se astfel în 2018 cu contractul colectiv de muncă expirat pentru această ramură a Căilor Ferate ❚ La CFR Infrastructură și CFR Călători, contractele expiră în iunie 2018, însă și aici au fost semnate acte adiționale de prelungire din necesitatea de a asigura trecerea contribuțiilor de la angajator la angajat ❚ Potrivit sindicalistului dâmbovițean Liviu Stanciu, a fost evitat „la mustață” un conflict de interese, iar la CFR Marfă, sindicatele au cerut ministrului Transporturilor demiterea întregului Consiliu de Administrație

VIRGIL VOINESCU


Negocierile derulate între Federația Naționlă Sindicală Froviară Mișcare Comercial și CFR Marfă privind încheierea noului Contract Colectiv de Muncă pentru anul 2018 au eșuat în ziua de 21 decembrie 2017. Potrivit vceliderului FNS Mișcare Comercial, dâmbovițeanul Liviu Stanciu, eșecul negocierilor a intervenit prin neputința manifestată de administrația CFR Marfă care nu ar fi fost capabilă să-și asume în totalitate cererile sindicaliștilor cu privire la drepturile angajaților, pentru anul 2018. „În runda finală pentru încheierea Contractului Clectiv de Muncă pe 2018 între Federația Națională Sindicală Mișcare Comercial și administrația CFR Marfă, negocierile au eșuat. Reprezentanții sindicatelor nu au semnat un Contract Clectiv de Muncă pentru anul 2018 pentru că administrația CFR Marfă nu a fost capabilă să-și asume, în totalitate, cererile sndicali știlor cu pivire la drepturile angajaților, pentru anul 2018”, ne-a declarat viceliderul de sindicat Liviu Stanciu.

„Pentru a se evita un conflict de interese, având în vedere că la CFR Marfă Contractul Coletiv de Muncă a expirat la 22 decembrie și pentru a stabili reguli precise valabile în anul 2018, a fost încheiat un Acord Colectiv valabil până la data de 31 decembrie 2018”, a adăugat Liviu Stanciu. Documentul a fost impus de necesitatea conservării drepturilor salariaților. „În primul rând, pentru evitarea reducerii veniturilor nete ale salariaților, în lipsa preluării într-o anexă a sumelor reprezentând contribuțiile sociale prin preluarea de la angajator la angajat, în conformitate cu Ordonanța 79 din 2017, apoi pentru conservarea drepturilor salariaților până la încheierea noului Contract de Muncă, dar și pentru angajarea efortului contractual și fnanciar la achiziția și distribuția tichetelor de masă pentru luna ianuarie 2018, s-a convenit semnarea unui Acord Colectiv”, a mai spus viceliderul FNF Mișcare Comercial, jr. Liviu Stanciu. Pentru celelalte sindicate feroviare, CFR Infrastructură și CFR Călători, la care Contractele Colective de Muncă expiră în luna iunie 2018, de asemenea s-au încheiat acte adiționale de prelungire la Contractele Colective de Muncă din necesitatea de a asigura trecerea contribuțiilor de la angajator la angajat, astfel încât salariații să nu piardă niciun leu la venitul net lunar. În cadrul negocierilor purtate cu CFR Marfă, sindicatele au denunțat dezinteresul administrației în a identifica și aplica soluții care să revitalizeze compania și, în consecință, au solicitat ministrului Transporturilor, Felix Stroe, demiterea întregului Consiliu de Administrație al CFR Marfă.