18.07.2014 00:20

Gara Târgoviște fluieră plecarea... la toamnă!

Gara Târgoviște fluieră plecarea... la toamnă!
Galerie foto

❚ Pe Târgoviște-Pietroșița, călătorii ar putea circula cu trenul abia la sfârșitul verii, când vor fi retrase cele care circulă spre destinațiile turistice din țară ❚ În privința reluării transportului feroviar pe acest traseu, precum și pe Târgoviște-Ploiești, vicepreședintele sindical Liviu Stanciu susține că “se bate pasul pe loc”, contrar promisiunilor făcute ❚ În viziunea sindicatelor, o soluție sigură ar fi achiziția de material rulant (vagoane, locomotive etc.) pentru cele două trasee care nu mai sunt interoperabile, însă implementarea proiectului ar dura câțiva ani

 

VIRGIL VOINESCU


 

Vicepreședintele Federației Sindicale Mișcare-Comercial, jr. Liviu Stanciu, ne-a declarat că reluarea transportului feroviar de călători pe rutele închise din județul Dâmbovița, respectiv Târgoviște-Pietroșița și Târgoviște-Ploiești, “bat pasul pe loc” contrar înțelegerilor dintre partenerii sociali și a promisiunilor făcute.

{GOOGLE_AD_BOX1}

“Măsura de reluare a transportului de călători în relația feroviară Târgoviște-Pietroșița și Târgoviște-Ploiești în ambele sensuri de circulație nu poate să fie aplicată din lipsă de material rulant care înseamnă lipsă de vagoane, automotoare sau locomotive. Aceasta în ciuda faptului că s-a făcut totul pentru punerea trenurilor în circulație. Traseele respective nu pot fi acoperite din lipsă de material rulant. Este ultimul răspuns ce ne-a fost dat de către Compania CFR Călători”, ne-a declarat vicepreședintele Federației Sindicale Mișcare-Comercial, jr. Liviu Stanciu.


Soluția: achiziția de vagoare și locomotive

din fonduri guvernamentale și europene

Liderul sindical a mai spus că, potrivit ultimelor discuții între reprezentanții sindicatelor și cei ai administrației, cel mai probabil ar putea fi reluată circulația trenurilor de călători în zona județului la sfârșitul perioadei de vară. Dar numai spre Pietroșița.

“S-a reafirmat, la ultima întâlnire, faptul că ei (n.r. CFR Călători) fac tot ce le stă în putință să înceapă circulația. Soluția nu a fost însă identificată pentru moment. Totul este de perspectivă. Cel mai probabil, în relația Târgovi ște-Pietroșița trenurile de călători ar putea fi repuse în circulație la sfârșitul perioadei de vară atunci când vor mai fi retrase din circulație trenurile suplimentare introduse pentru fluidizarea transportului de călători pe destinațiile turistice din țară. Va fi o rezolvare de moment. Există însă un proiect care, pus în aplicare, ar aduce o rezolvare completă atât în transportul feroviar național, cât și în județul Dâmbovița. Este vorba de un proiect mai amplu ce prevede achiziția de material rulant nou pentru CFR Călători din fonduri europene și de la Guvernul României. Aplicarea sa însă se va face pe durata câtorva ani”, a conchis Liviu Stanciu.

Între timp,

CFR închiriazã calea feratã neinteroperabilã

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA va închiria aproape 1.100 km de cale ferată care aparțin infrastructurii feroviare neoperabile, în urma unei licitații publice cu strigare organizată luni, 21 iulie, la Bursa Română de Mărfuri (BRM), operațiunea fiind parte a angajamentelor față de FMI, potrivit Agerpres. Perioada de închiriere este de patru ani, iar oferta cu prețul cel mai mare va fi desemnată câștigătoare. Ofertele pot fi depuse de către operatorii economici pentru una sau mai multe secții de circulație aflate pe raza sucursalelor regionale de cale ferată București, Craiova, Timișoara, Cluj, Bra- șov, Iași, Galați și Constanța. Sucursala București are ca secții neinteroperabile: Ploiești Vest - Târgoviște Nord - Fieni - Pietroșița, Dițești - Gura Palăngii, I.L. Caragiale - Dițești - Moreni, Ploiești Nord - Măneciu, Câmpina - Câmpinița - Teleaga, Ploiești Sud - Armășești.