06.08.2019 00:10

Fractură între Chindia și presa locală

Fractură între Chindia și presa locală
Galerie foto

❚ Doar trei reprezentanți ai publicațiilor locale au participat la evenimentul mediatic propus de oficialii grupării târgoviștene înaintea meciului de sâmbăta trecută, de la Ploiești, contra campioanei CFR Cluj ❚ Clubul Chindia nu a antrenat presa locală într-un circuit al comunicării, care să includă acțiuni de presă și alte parteneriate de imagine, iar fractura a venit inevitabil ❚ Contextul este și mai dramatic în cazul acreditărilor pentru meciul cu CFR Cluj. Un singur reprezentant al presei locale a lansat o cerere, dintr-un total de 18 ziariști și fotoreporteri care vor ajunge pe „Ilie Oană” în mod oficial ❚ Situația este una încordată, iar oficialii clubului trebuie să găsească soluții pentru a-și apropia presa locală. Chindia este simbolul sportiv al municipiului Târgoviște și al județului Dâmbovița, în jurul căruia e nevoie de unitate și nu de dezbinare

 

COSTIN MIHAI

 


 

Comunicarea clubului Chindia cu ziariștii locali s-a deteriorat așa de tare în ultima perioadă, încât la prima conferință de presă organizată la nivelul Ligii 1 au fost prezenți mai mulți invitați decât jurnali ști. Doar trei reprezentanți ai publicațiilor locale au participat la evenimentul mediatic propus de oficialii grupării târgoviștene înaintea meciului de sâmbăta trecută, de la Ploiești, contra campioanei CFR Cluj (1-4). Situația a fost una stânjenitoare, după cum au recunoscut cei prezenți, Viorel Moldovan, Marcel Ghergu, Liviu Mihai și Daniel Novac vorbind unei audiențe rarefiate, de la care au absentat toate televiziunile locale.

Motivele unei comunicări fracturate sunt multiple

Motivele pentru care s-a ajuns în această prăpastie a comunicării sunt multiple. În primul rând că ora a fost aleasă oarecum neinspirat, fix în același interval organizând o conferință de presă și un partid politic, astfel că jurnaliștii sau împrăștiat. Apoi, modalitatea prin care a fost anunțată conferința a lăsat de dorit, jurnaliștii fiind invitați la eveniment printr-o postare pe site-ul clubului, pe care unii nu au parcurs-o. În timp ce alții au evitat să participe la conferință, fiind într-un conflict deschis cu ofițerul de presă, care se poartă inclusiv la nivel instituțional. Marin a încercat să atragă ziariști târgovișteni la momentul de promovare al clubului, contactându-i personal pe câțiva. Putea foarte bine să-i invite pe toți, fără simpatii sau antipatii, lăsând un mesaj oficial fiecăruia. Ar mai fi un aspect. Clubul Chindia nu a antrenat presa locală într-un circuit al comunicării, care să includă acțiuni de presă și alte parteneriate de imagine, iar fractura a venit inevitabil.

Cine plătește decontul de imagine?

Contextul este și mai dramatic în cazul acreditărilor pentru meciul cu CFR Cluj. Un singur reprezentant al presei locale a lansat o cerere, dintr-un total de 18 ziariști și fotoreporteri care vor ajunge pe „Ilie Oană” în mod oficial. Mulți jurnali ști dâmbovițeni aleg să-și achiziționeze bilet, pentru a evita orice contact cu departamentul de comunicare al clubului. Situația este una încordată, iar oficialii Chindiei trebuie să găsească soluții pentru a-și apropia presa locală. Asta, numai în cazul în care consideră important acest aspect. Chindia este simbolul sportiv al municipiului Târgoviște și al județului Dâmbovița, în jurul căruia e nevoie de unitate și nu de dezbinare. De ce s-a ajuns aici? Cine plătește decontul? Pentru ce atâtea orgolii?