15.12.2020 00:18

Formarea profesorilor pentru predarea online

Formarea profesorilor pentru predarea online
Galerie foto

❚ La nivelul județului, IȘJ Dâmbovița a format peste 300 de profesori pentru a putea preda pe platformele online. Instruirea acestora a fost realizată inițial prin voluntariat, după care, Inspectoratul Școlar Județean Dâmbovița a primit sponsorizare de la o asociație locală, prin care formatorii profesorilor sunt plătiți

 

ȘTEFAN KHALIL


Inspectoratul Școlar Județean Dâmbovița continuă să pregătească formarea profesorilor pentru școala online. Odată cu venirea pandemiei de coronavirus, învățământul românesc a fost clar prins pe picior greșit, mai multe cadre didactice fiind nepregătite să își predea cursurile online. La nivelul județului, IȘJ Dâmbovița a format peste 300 de profesori pentru a putea preda pe platformele online. Instruirea acestora a fost realizată inițial prin voluntariat, după care, Inspectoratul Școlar Județean Dâmbovița a primit sponsorizare de la o asociație locală, prin care formatorii profesorilor sunt plătiți. Cursurile de formare a profesorilor s-au organizat la Casa Corpului Didactic Dâmbovița, iar acestea vor continua și în perioada următoare. „Anul acesta, la Casa Corpului Didactic, au fost formați gratuit peste 300 de profesori pentru a învăța să utilizeze platformele online pentru predare. În luna martie am cerut informații despre profesorii care nu au competențe în utilizarea unui laptop, unei tablete sau unui smartphone ca să ia legătura cu elevii. Au existat atunci 800 de profesori care și-au exprimat ei înșiși dorința de a fi formați. Am avut două metode pentru aceste acțiuni. Prin voluntariat, pentru că noi nu am avut buget la începutul anului prevăzut pentru așa ceva, nu știam ce o să ne aștepte. Am obținut și o finanțare externă, de la clubul Rotary Târgoviște. Aceștia ne plătesc de ceva timp formatorii”, a explicat conducerea IȘJ Dâmbovița. Un alt obstacol pentru învățământul românesc a fost adaptarea programei la noile metode de predare, unde timpul dedicat orelor de curs a fost mai scurt odată cu începerea pandemiei. ,,Pentru adaptarea programei școlare, putem spune că s-ar putea adapta și aceasta pentru mediul online. Ca să lămurim de la început, programa școlară înseamnă conținuturi. Putem să parcurgem aceleași conținuturi în condiții noi. Din punctul nostru de vedere, nu este nicio problemă să parcurgem programa actuală, adaptată de către profesor. Nu ne oprește pe noi nimeni ca în loc de șapte aplicații la un curs, să facă doar trei. Sunt materii care se pot lipsi de niște teme...altele nu. Nu programa este problema, ci cum gestionează profesorii aceste situații. În luna martie am cerut informații despre profesorii care nu au competențe în utilizarea unui laptop, unei tablete sau unui smartphone ca să ia legătura cu elevii. Au existat atunci 800 de profesori care” , au mai explicat reprezentanții Inspectoratului Școlar Județean Dâmbovița.