18.10.2017 00:25

Feroviarii cer investiții urgente

Feroviarii cer investiții urgente
Galerie foto

* Parcul CFR de locomotive și vagoane este într-o situație de plâns, inclusiv în Dâmbovița z În această perioadă, este în circulație un vagon model, dotat cu echipamente moderne care circulă atașat la garnituri de tren aparținând CFR Călători pe linii de trafic intens * „Se încearcă prin aceasta să se dea mesajul către publicul călător că se poate circula pe calea ferată în condiții similare cu ceea ce există în Uniunea Europeană dacă există decizie și determinare din partea celor ce dețin puterea politică”, a declarat Liviu Stanciu, viceliderului FNF Mișcare Comercial

VIRGIL VOINESCU

 


 

Sindicatele CFR Călători afiliate Federației Naționale Feroviare Mișcare Comercial au în derulare o campanie online de strângere de semnături pentru sensibilizarea actualei puteri în alocarea de fonduri pentru investiții de modernizarea parcului de vagoane și locomotive. Potrivit viceliderului FNF Mișcare Comercial, jr. Liviu Stanciu, în cadrul activității intitulate „#SEPOATE” se mizează pe colectarea a peste două milioane de semnături pentru eficientizarea acestui tip de transport. „Campania a demarat în decada a doua a lunii septembrie (18 septambrie) fiind gândită inițial până în data de 15 noiembrie a.c. Dar, ulterior data de finalizare s-a prelungit până în jurul sărbătorilor de iarnă”, ne-a declarat viceliderul sindical, Liviu Stanciu. „În paralel, în această perioadă, la solicitarea sindicatelor de la nivelul Companiei CFR este în circulație un vagon model, dotat cu echipamente moderne care circulă atașat la garnituri de tren aparținând CFR Călători pe linii de trafic intens, respectiv la Constanța, Timișoara, Cluj, Iași, Suceava, Craiova. Se încearcă prin aceasta să se dea mesajul către publicul călător că se poate circula pe calea ferată în condiții similare cu ceea ce există în Uniunea Europeană dacă există decizie și determinare din partea celor ce dețin puterea politică”, a adăugat Liviu Stanciu. Acesta a mai spus că FNF Mișcare Comercial este deschisă colaborării și cu alte structuri sindicale ale ceferiștilor, indiferent de mărimea lor, dacă interesul general salarial o cere.

„Nu excludem posibilitatea de a susține în interes salarial demersurile ce se întreprind de către alte sindicate. Cerem și noi, ca și alte sindicate, alocarea de fonduri pentru investiții feroviare, nevoia fiind dezvoltarea parcului de vagoane și locomotive învechit, dar și modernizarea infrastructurii de rulare pentru a crește viteza medie de circulație la trenurile de călători care, acum, este undeva la 40 de kilometri pe oră, iar la trenurile de marfă, la 19-20 de kilometrii la oră. Suntem singurul sindicat care a deschis o astfel de campanie de strângere de semnături pentru a cere guvernanților alocare de fonduri pentru investiții în calea ferată, mai ales că acest transport este economic, ecologic și ieftin. Ne dorim să fie un sistem profitabil, competitiv și eficient. În situația în care ar apărea disfuncționalități care, așa cum s-a auzit, ar pune în discuție trecerea Companiei pe lista celor neprofitabile, cu siguranță nu vom accepta și vom recurge la măsuri sindicale. Este inadmisibil din punctul nostru de vedere, dar, în ce ne privește, înaintea oricăror măsuri promovăm dialogul purtat cu decență”, a mai spus viceliderul FNF Mișcare Comercial, dâmbovițeanul Liviu Stanciu cu precizarea că problema acestui tip de transport este veche și, cel puțin, în județul Dâmbovița s-a ajuns ca lipsa de vagoane, în ultima perioadă, să fie resimțită în sensul că trenurile au în componență maxim două vagoane. „Asta înseamnă că nu mai sunt vagoane de călători, iar pentru anul viitor prognoza este sumbră. Vagoanele de călători aproape jumătate vor pierde garanția de circulație în condiții de siguranța circulației”, a conchis viceliderul sindical.