29.05.2015 00:25

Este nevoie de 4.000 miliarde lei vechi pentru podurile calamitate

Este nevoie de 4.000 miliarde lei vechi pentru podurile calamitate
Galerie foto

❚ Este o sumă uriașă pe care județul nu o are, iar președintele CJD, Adrian Țuțuianu, susține că este nevoie de cel puțin 20 de ani pentru a rezolva toate aceste probleme importante ale infrastructurii ❚ De consolidare, reparare și intervenții au nevoie podurile de la Finta, Ionești, Ibrianu și Potlogi ❚ În situații avansate de degradare se găsesc și cele două poduri de la Pucioasa, situate pe DN 71, la intrarea și ieșirea din orașulstațiune ❚ Există și poduri care nu mai pot fi consolidate și reparate și pentru care este nevoie de o reconstrucție din temelii, cum este cazul podului de la Pătroaia, închis deja circulației

ANA MARIA POPESCU

 


 

Județul Dâmbovița are nevoie de peste 4.000 de miliarde lei vechi pentru a consolida sau a reface mai multe poduri care au fost afectate de calamități. Este o sumă uriașă pe care județul nu o are în vistierie, iar președintele forului administrativ județean susține că este nevoie de cel puțin 20 de ani pentru a rezolva toate aceste probleme importante ale infrastructurii.

Poduri în stare critică

Există însă și poduri care nu mai pot fi consolidate și reparate și pentru care este nevoie de o construcție din „temelii”. Potrivit președintelui Consiliului Județean Dâmbovița, Adrian Țuțuianu, verdictul speciali știlor în cazul podului peste Argeș, de la Pătroaia, situat pe DJ 702 A, este acela că se află într-o stare avansată de degradare și nu mai poate fi reparat. Acesta este motivul pentru care el a fost închis circulației publice. Adrian Țuțuianu a declarat:

„Sunt poduri în județ care sunt afectate, unele de foarte multă vreme, de diverse evenimente naturale, în special de acumulările mari de apă. Situația este dramatică și ea își are rădăcini și în trecutul mai apropiat și în trecutul mai îndepărtat al acestui județ. Iată de ce spun că avem nevoie de 20 de ani pentru a avea infrastructură de drum, de apă și canal, la nivelul așteptărilor populației. La podul peste Argeș, pe DJ 702 A, la Pătroaia, concluzia analizei făcută de specialiștii Consiliului Județean este că acest obiectiv, de 190 metri lungime, nu mai poate fi reparat. Ca atare, voi lua măsuri de închidere definitivă pentru circulația publică. Problemele sunt din 1996- 2003, când au fost câteva evenimente succesive care au dus la șubrezirea acestuia și podul a ajuns în situația de a nu mai putea fi utilizat pentru circulația publică”.

În stare avansată de degradare se găsesc și cele două poduri de la Pucioasa, situate pe DN 71. În ceea ce privește situația de la intrarea în orașul-stațiune (la Bizdidel), în momentul de față se strâng materialele pentru construcția unui pod provizoriu. Însă pentru podul mixt, rutier - cale ferată, de peste râul Ialomița, de la ieșirea din Pucioasa, este nevoie de 2.000 de miliarde lei vechi pentru reparații. De aceeași sumă este nevoie și pentru refacerea podului peste râul Argeș, de la Odobești.

„Adunați toate milioanele astea și vedeți cam care este situația”

De consolidare, reparare și intervenții mai au nevoie și podurile de la Finta, Ionești, Ibrianu și Potlogi.

„Podul de la Finta, anul acesta îl repunem în funcțiune, avem alocare pe calamități 1,5 milioane lei, se lucrează, dar nu în ritmul în care îmi doresc. Podul are o lungime de 131 metri liniari, a fost început în anul 2003 și terminat în anul 2013, situația cursului de apă s-a modificat substanțial, de aceea am avut probleme cu eroziunile. Lucrarea ne-a costat peste 40 de miliarde lei vechi, adăugați încă 15 miliarde lei vechi, ceea ce ne este necesar acum, și vedeți cât costă un pod care are 131 metri lungime”, a mai explicat președintele CJD.

Situația celorlalte poduri afectate este următoarea: ● Podul peste Ialomița, DJ 711 E, la Ibrianu, lungime 90 metri liniari, pe piloni de metal, cu cale de rulare de lemn, se lucrează la documentația tehnico-economică și ar fi nevoie de 7 milioane lei pentru execuția unui pod modern. ● Podul peste Argeș, la Potlogi, pe DJ 711 A, 162 metri liniari, este consolidat pe PHARE 2005, dar necesită o refacere la elementul spargere val pila 1, în amonte, care este desprins de radier.● Podul peste Argeș, de la Ionești, pus în funcțiune în 2013 pe fonduri de la Ministerul Transporturilor, are nevoie de apărări și consolidare pe cele două maluri. În acest sens, conducerea CJD a făcut demersurile necesare la Ministerul Transporturilor, a fost înștiințat și premierul Victor Ponta și Compania Națională de Drumuri, dar încă se așteaptă răspunsuri. ● Podul de la Viișoara va fi pus anul acesta în siguranță și există termen fixat.● Podul de la Cornești - Cătunu, km 40+667, deși nu are la momentul acesta probleme, are prevăzute lucrări de consolidare. ● Refacerea podului de la Odobești, peste râul Argeș, spre Corbii Mari, ar costa peste 200 milioane lei. „Și nu am făcut niciun fel de analiză a podurilor care se află pe zona de nord a județului, pe Valea Dâmboviței, Valea Ialomiței și sunt situate pe drumuri județene. Adunați toate milioanele astea și vedeți cam care este situația și de ce vorbesc eu de 20 de ani de infrastructură”, a conchis președintele CJD.