20.07.2020 00:19

Entropica schimbare a destinului lumii (II)

Entropica schimbare a destinului lumii (II)
Galerie foto

GEORGE COANDĂ

 


 

Dar cum, de fapt, ne aflăm la începutul post-globalizării, va veni ziua când națiunile vor înțelege că destinul lor este la o răscruce, la o ciocnire toffleriană de valuri, și că, în virtutea viziunii geopolitice dughiniene – pe care o îmbrățișez nu neapărat ca patriot român, ci, dialectic, ca istoric și geopolitician – națiunea/ statul națiune are datoria de a avea grijă de cetățenii săi consolidându-și, totodată, propriile structuri pe ductul evoluției moderne interioare. Însă nu și autarhic – pe acest trend mă despart de Alexandr Dughin -, căci, astfel, națiunea va fi condamnată la anomie blocându-i-se calea spre dezvoltarea ei sinomică care nu se poate realiza decât prin cooperare echitabilă internațională economică și culturală. De altfel, între timp, au devenit caduce și modelele geopolitice MecKinder, Spykman și Haushofer, și chiar cel al lui Friedman, recent, de altminteri, fiecare în parte teoretizând fie preponderența imperială a Rusiei, fie a Germaniei ori a Statelor Unite, creatorii acestor modele eludând – să nu fi avut această premoniție? – schimbările rapide, iar după cel de-al Doilea Război Mondial, și, mai ales, după prăbușirea comunismului în estul Europei și sucombarea Uniunii Sovietice, extrem de rapide, Omenirea cunoscând și raportând, mai puțin pașnic, de cele mai multe ori sângeros genocidar, bipolaritatea de putere, unipolaritatea, în prezent și în perspectivă multipolaritatea pe măsură ce se afirmă noi și rapace actori în ringul jocurilor de interese întru satisfacerea nevoilor economice și a orgoliilor naționale. Corifeii globalizării (corporatiștii multinaționali), iată catacterul lor fariseic și cinic, s-au pitit/ se pitesc sub anvelopa protectoare a unor state puteri militare, altminteri nefiind cu putință să-și satisfacă interesele animalice, cum spuneam, rapace – niște efemerități ageometrice raportate la durata biologică a existenței omului, „fugit ireparabile tempus”, nu, în fond, la infinitezimala noastră prezență în eternitatea Universului – promovând, sinistru, și cu o diabolică perseverență „ideologia” globalizării, considerând națiunea depășită și ineficientă.