23.09.2016 00:25

Drumul "Chindia", primul în Master Planul General de Transport al României

Drumul
Galerie foto

❚ După patru ani de așteptare, insistențe și discuții peste discuții la Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale și Ministerul Transporturilor, județul a fost prins cu acest drum denumit „Chindia”, care face legătura între Autostrada A1 și Titu – Bâldana – Târgoviște – Sinaia ❚ Cu punctajul maxim întrunit, proiectul s-a situat pe prima poziție la capitolul Drumuri trans-regio, ceea ce înseamnă că până în 2020 acest traseu va fi reabilitat, modernizat și lărgit, în total 131 de kilometri, cu o valoare a proiectului de 103 milioane de euro ❚ Există însă și o veste nu tocmai plăcută pentru județ, centurile ocolitoare de la Găești și Târgoviște nu figurează în Master Planul de Transport, o șansă pentru ele fiind un proiect al Consiliului Județean

ANA MARIA POPESCU

 


 

După patru ani de așteptare, insistențe și discuții peste discuții la Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale și Ministerul Transporturilor, în sfârșit Dâmbovița primește prima veste bună legată de infrastructura de drumuri a județului! Vicepreședintele Consiliului Județean Dâmbovița, Alexandru Oprea, a anunțat că la nivel central a fost aprobat Master Planul General de Transport al României, iar județul Dâmbovița a fost prins în acest document extrem de important cu Drumul „Chindia”, care face legătura între Autostrada A1 și Titu – Bâldana – Târgoviște - Sinaia. Acest proiect îndrăzneț al județului a întrunit punctajul maxim, s-a situat pe prima poziție în Master Planul de Transport la capitolul Drumuri trans-regio, ceea ce înseamnă că până în 2020 acest traseu rutier va fi reabilitat, modernizat și lărgit. Asta doar dacă nu cumva județul are ghinionul să se pricopsească din nou constructori nepregătiți din punct de vedere logistic și fără chef de muncă.

O veste foarte bună pentru județ…

Drumul „Chindia” presupune lărgirea la patru benzi de la de la Autostradă la Titu, patru benzi de la Titu la Bâldana, de asemenea patru benzi până la Târgoviște, iar din municipiu și până la Sinaia infrastructura rutieră doar se va reabilita și moderniza. În total drumul are o lungime de 131 de kilometri, iar valoarea totală a proiectului este de 103 milioane de euro. Vicepreședintele forului administrativ județean este de părere că, odată cu realizarea acestui proiect, va crește și numărul investitorilor din județul Dâmbovița.

„Am primit o veste foarte bună pentru locuitorii județului Dâmbovița, care vine să încununeze eforturile administrației publice județene de mai bine de patru ani. Este vorba despre faptul că a fost aprobat Master Planul General de Transport al României și vreau să vă spun că drumul nostru intitulat «Chindia», este un drum în categoria trans-regio, cu o lungime de 131 de kilometri, care face legătura între Autostrada A1, la Corbii Mari, Potlogi, ajunge la Titu – Bâldana – Târgoviște – Sinaia, a întrunit punctajul maxim, de 4,20 puncte, și noi sperăm că, fiind pe primul loc în această categorie, în fața altor drumuri cu o valoare mult mai mare sau cu încărcătură mult mai mare, va reuși să parcurgă și procedurile legale de licitație și să ajungem la ceea ce ne dorim de foarte mult timp, să avem un drum pe patru benzi de la Autostrada A1 până la Titu, patru benzi până la Târgoviște si după aceea modernizare până la Sinaia. Este vorba de 131 de kilometri de drum cu o valoare de 103 milioane de euro, punctaj maxim, al doilea clasat în acest clasament, deci noi avem 4,20, următorul este cu un punctaj de 3,80 puncte. Este o veste foarte bună și eu spun că asta vine în contextul în care am mai primit și alte vești bune legate de interesul unor investitori de a se reașeza și dacă vom reuși să facem aceste drumuri sunt convins că județul va avea o dezvoltare pe măsură. (…) Respectând procedurile de licitație, având în vedere că s-a modificat Legea achizițiilor publice și pe lege o achiziție durează pe medie 300 de zile, să spunem că într-un an se face achiziția pentru Drumul «Chindia» și probabil într-un an și jumătate, doi, va fi gata construcția propriu zisă, dacă dă Dumnezeu să găsim un constructor serios. Ar trebui să avem ca orizont de așteptare 2020 ca să fie gata. Dar important este că suntem acolo, suntem pe prima poziție...”,

… și una mai puțin bună

Există însă și o veste nu tocmai plăcută pentru județ, centurile ocolitoare de la Găești și Târgoviște nu figurează în Master Planul de Transport, dar există o șansă pentru reabilitarea și modernizarea acestora dacă se va implementa proiectul Consiliului Județean cu drumul care face legătura dintre Dâmbovița și județul Prahova prin Moreni, Răzvad, Gura Ocniței, Comișani, Băleni până la Periș, drum în valoare de 60 milioane de euro care are o lungime de 65 de kilometri.

„Aceasta este vestea mai puțin plăcută, nu le regăsim în lista de variante ocolitoare fiind incluse în proiectul de Drum Expres Găești – Târgoviște – Ploiești – Buzău – Brăila cu orizont de realizare în perioada 2021-2023. Eu cred totuși că drumul acesta care va face legătura între Autostradă, investitorii de la Titu, investitorii care se vor așeza la Ulmi, este foarte important pentru Dâmbovița. Acesta se adaugă celuilalt drum pe care Consiliul Județean îl va depune și al cărui proiect a fost aprobat, care face legătura cu județul Prahova prin Moreni, Răzvad, Gura Ocniței, Comișani, Băleni până la Periș, drum în valoare de 60 milioane de euro, cu o lungime de 65 de kilometri”, a mai declarat vicepreședintele Consiliului Județean Dâmbovița, Alexandru Oprea.