02.07.2019 00:10

DN 71 și DN 7, fentate de Ministerul Transporturilor

DN 71 și DN 7, fentate de Ministerul Transporturilor
Galerie foto

VIOLETA STANCIU

 


 

DN 71 și DN 7, trase pe linie moartă!? Situația neclară și destul de confuză în care se găsescîn momentul de față cele două drumuri naționale deosebit de importante care traversează județul și pe care dâmbovițenii așteaptă de ani buni să le vadă extinse la patru benzi și modernizate, îl îngrijorează pe președintele CJD, Alexandru Oprea, care și-a manifestat nemulțumirea chiar în cadrul conferinței de presă de ieri de la PSD Dâmbovița. Referitor la DN 71 (Bâldana – Târgoviște – Sinaia), Alexandru Oprea consideră că proiectul acestui drum nu se află pe agenda de priorități a Minsterului Transporturilor. Mai mult de atât, investiția de la Ulmi riscă să blocheze în curând DN 71 din cauza traficului infernal care va fi pe această rută odată cu pornirea capacităților de producție ale acestui agent economic...„Un alt proiect de care a vorbit toată lumea, dar care, părerea mea, nu este suficient de prezent pe agenda Ministerului Transporturilor este DN 71 (Bâldana – Târgoviște – Sinaia), dar și DN 7 (București – Titu)...și o să fac câteva aprecieri. Pe data de 5 februarie s-a spus că au fost aprobate documentele pentru a posta documentația respectivă în SICAP, numai că, de atunci și până acum, de 3-4 ori, această documentație a fost retrasă din diferite motive sau sub diferite motive. Eu consider că tergiversarea realizării acestei investiții vitale pentru județul Dâmbovița nu este de bun augur și o să vă spun de ce? Undeva în jurul datei de 18-19 iulie are loc inaugurarea obiectivului industrial de la Ulmi. Va începe producția efectivă a mașinilor de spălat rufe, din prima capacitate existentă la Ulmi, iar mijloacele de transport care vor trebui să facă aprovizionarea cu materii prime și să ducă produsele finte spre destinația lor sau spre spațiile de depozitare vor tranzita DN 71, ceea ce va duce la blocarea efectivă a acestei rute de transport, pentru că știți cu toții... că nu avem decât două benzi, câte una pe sens. Deci nu este un moft al cuiva, ci este o necesitate stringentă de dezvoltare a județului Dâmbovița. Pe de altă parte dacă sunt probleme legate de documentație eu cred că aceasta poate fi foarte simplu împărțită în două în sensul existenței unui tronson de la Bâldana la Târgoviște, care înseamnă lărgire la patru benzi, și celălalt tronson unde sunt necesare avize sau sunt discuții legate de soluțiile tehnice care vor fi adoptate legate de tronsonul de la Târgoviște la Sinaia”, a declarat Alexandru Oprea, președintele CJD, vicepreședinte PSD Dâmbovița.

DN 7, în chinurile contestațiilor

Nici DN 7 (București – Titu)nu se simte prea bine din acest punct de vedere, acest drum fiind contestat în momentul de față atât la nivel național, cât și la nivel european! „O altă precizare, legată de DN 7, este că acesta este un drum care a fost promis de Guvernul României încă din anul 2005- 2007, care este în contestație și la nivel național și la nivel european. Dar, repet, în acest caz, cu bunăvoința funcționarilor din cadrul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere cred că se poate adjudeca contractul, pentru că înțeleg că ofertele financiare ale primilor doi competitori oricum sunt viabile și mult mai bune decât oferta financiară a celui care contestă această procedură de achiziție publică”, a mai precizat președintele CJD, Alexandru Oprea.