23.05.2017 00:16

Cristina Paloș și fascinația muzicală a florilor

Cristina Paloș și fascinația muzicală a florilor
Galerie foto

GEORGE COANDĂ


Zilele trecute, la Pucioasa, în elegantul foaier al primăriei, am fost martor la un eveniment de certă revelație artistică: vernisajul expoziției personale a unei artiste plastice, fiică a pitorescului oraș de la poalele Patranei, Cristina Paloș, și care a oferit ochiului îndrăgostit de frumosul exprimat prin desen, culori și decorațivitate. Căci, „Visul unei nopți de primăvară”, iată titlul expoziției vernisate în galeria „Prim”, cum a fost rebotezat foaierul primăriei, este populat de reveriile florale ale artistei, un nume binecunoscut în lumea artei plastice românești. Apreciată elogios din 2007 încoace, datorită remarcabilelor sale prezențe pe simezele unor expoziții personale și de grup. Cristina Paloș, având virtutea autodepășirii și căutării unor inedite expresivități capabile să capteze luarea aminte a receptorului avizat într-ale artelor plastie și nu numai se înfățișează, de astă dată, întro spectaculară proiecție de forme grațioase și sclipiri colorate, cum s-a exprimat, la vernisaj, recomandând-o, pictorița Marilena Ghiorghiță. Pentru mine, impresionat de ingenioasele viziuni florale ale Cristinei Paloș, revelația a venit din acele lucrări de artă decorativă, „puse în operă” incantatoriu, țesute în reliefuri delicate de petale seducând prin luminoasa policromie izvorândă din acea inocență a universului vegetal ca o invitație – mesaj la redefinirea întru puritate morală adresată universului uman. Inviație – mesaj care ni se relevă peremptoriu și în micile și diafanele acuarele asemenea unor impromtuuri cu sonorități de rouă în corole. Cristina Paloș este, în contrast cu numele său tăios, creatoarea unor inubliabile stări magice și gracile. Iar fascinația muzicală, lirică, a florilor este starea ei de a fi o vestală a zeiței artelor, Pallas Athena, și a muzei Euterpe.