02.10.2015 00:10

Chindia este dependentă de autorități

Chindia este dependentă de autorități
Galerie foto

❚ Nici acum nu suntem departe de situația inițială, când Chindia era dependentă de banii publici, însă pe zona privată se observă câteva mișcări, ce-i drept tardive ❚ „Avem câteva contracte de publicitate și sponsorizare. Sunt câteva firme care contribuie. Unele ne dau bani, iar altele produse, gen apă, sucuri, lapte, alimente, tot ce ne trebuie”, ne-a declarat Marcel Ghergu, președintele Chindiei ❚ „Sprijinul privat vine undeva la 10%. Tot ce ne parvine, fie că sunt bani sau produse, se ridică unde la zece procente din totalul bugetului nostru”, a precizat Ghergu ❚ „În momentul de față, Chindia nu ar putea să trăiască fără banii veniți de la Primărie și Consiliul Județean. Și nu numai noi suntem în această situație, ci foarte multe cluburi” ❚ „Suntem în proporție de 80% achitați de datorii. În maximum două săptămâni le ștergem total și definitiv”, a mai spus conducătorul Chindiei ❚ „La furnizori mai avem foarte puțin, dar în proporții mari s-au stins. Nu știu dacă datoriile mai reprezintă 15-20% din ce erau odată”, este o altă veste oferită de președintele târgoviștean

MĂDĂLIN RĂDUCU

 


 

Asociația Fotbal Club Chindia Târgovi ște a fost, încă de la înființare, sprijinită aproape în totalitate de autoritățile locale și județene. Față de CSM, spre exemplu, care depinde numai de banii locali publici, la Chindia a existat o asociere public-privat. În primii trei ani de existență a clubului elementul privat a fost reprezentat de firma fostului internațional Gică Popescu, însă aceasta asigura mai mult sprijin logistic, în sensul că venise cu jucători, iar bugetul era construit în mare parte din contribuțiile instituțiilor locale.

Chindia a prins contracte de sponsorizare și publicitate

În ultima perioadă, lucrurile s-au mai schimbat. Nici acum nu suntem departe de situația inițială, însă pe zona privată se observă câteva mișcări, ce-i drept tardive. Dacă sezonul trecut pretențiile în acest sens nu erau foarte mari, fiindcă și echipa evolua în eșalonul trei, unul destul de obscur la nivel național, acum lucrurile au căpătat o altă formă, în sensul că Liga a II-a poate conferi o vizibilitate mai bună.

„Avem câteva contracte de publicitate și sponsorizare. Sunt câteva firme care contribuie. Cei din club am mers la firme și le-am prezentat avantajele, ce publicitate putem să le facem, așa am reușit să convingem. Contractele de sponsorizare le derulăm cu oameni de afaceri care cunosc echipa, le place fenomenul și au vrut să contribuie și ei în viața echipei”, ne-a transmis Marcel Ghergu, președintele Chindiei.

Colaborarea cu Regata a picat

Conform oficialilor Chindiei, clubul a reușit să încheie în acest sezon contracte de sponsorizare și publicitate cu șapte entități sociale.

„Sunt câteva firme bune. În prezent, derulăm patru contracte de sponsorizare și trei de publicitate. Mai avem și altele mai mici, dar totul se învârte în jurul a 10 firme. Unele ne dau bani, iar altele produse, gen apă, sucuri, lapte, alimente, tot ce ne trebuie. Anul trecut am mai avut contracte, dar nici publicitate nu s-a făcut prea mult. Noi mizăm pe contractele de sponsorizare”, a mai transmis Ghergu.

Sezonul precedent, când Chindia a reușit promovarea din Liga a III-a în a II-a, a fost de notorietate un acord încheiat între club și societatea Regata, la începutul campionatului, prin care societatea condusă de Cătălin Mișu a pus la dispoziție clubului și două rânduri de echipamente, în schimbul afișării mai multor bannere pe „Eugen Popescu”.

„Acum nu mai avem colaborare cu Regata. Am avut discuții vara trecută, dar și acum două săptămâni. Deocamdată, Cătălin Mișu este orientat către Rapid. Atunci, am avut un contract de publicitate. Sperăm să-l convingem să vină alături de noi din nou, dar nu știu în ce măsură își dorește și ce condiții va pune. Regata este o firmă mare și vrea să fie sponsor la Rapid, acolo este sufletul lui Cătălin. Poate reușim să-l atragem lângă noi, măcar pe partea de publicitate”, a precizat Marcel Ghergu.

Cât reprezintă sprijinul privat din bugetul total?

Conform declarațiilor lui Marcel Ghergu, clubul derulează în acest moment aproximativ 10 contracte de sponsorizare și publicitate cu mai multe firme. Chiar dacă unele nu contribuie financiar, și produsele pe care le oferă Chindiei pot fi trecute la câștiguri, ținând cont că o echipă de performanță „mănâncă” destul de mult. Procentual, care este contribuția privatului la totalul bugetului?

„Sprijinul privat vine undeva la 10%. Tot ce ne parvine, fie că sunt bani sau produse, se ridică unde la zece procente din totalul bugetului nostru”, a precizat Ghergu.

De foarte mult timp s-a vorbit că echipele dâmbovițene nu ar putea să existe fără sprijinul autorităților locale și județene. Nici acum realitatea nu s-a schimbat, chiar dacă s-au făcut unele mișcări pe partea privată.

„În momentul de față, Chindia nu ar putea să trăiască fără banii veniți de la Primărie și Consiliul Județean. Și nu numai noi suntem în această situație, ci foarte multe cluburi. Cred că nici 20% din cluburile de fotbal, la nivel național, nu ar face față fără sprijinul instituțiilor publice. Mai puțin Liga I, fiindcă acolo sunt alte situații.Vorbim de drepturile de televizare, plus că mediul privat este mult mai implicat acolo. În prima ligă, sunt câteva echipe private”, a mai spus Marcel Ghergu.

Chindia mai are datorii, dar va începe anul pe zero

În această vară, principalii asociați de la Chindia, Primăria Târgoviște și Consiliul Județean Dâmbovița, au hotărât să șteargă datoriile „istorice”, făcute pe vremea când echipa era condusă de Gică Popescu. Suma totală depășea 1.500.000 de lei (15 miliarde lei vechi). Surprinzător este faptul că, deși banii au fost votați și alocați, clubul nu s-a achitat până acum de toate debitele.

„Suntem în proporție de 80% achitați. În maximum două săptămâni le ștergem total și definitiv. Sunt în curs de derulare, fiindcă s-au plătit eșalonat. Așa am primit banii, așa se încasează, așa se plătesc, tocmai de asta am elaborat discuția de principiu în acest mod”, a adăugat Marcel Ghergu.

La Chindia, erau cunoscute problemele cu furnizorii, dar și aici lucrurile par să se îndrepte.

„La furnizori mai avem foarte puțin, dar în proporții mari s-au stins. Nu știu dacă datoriile mai reprezintă 15-20% din ce erau odată. În această lună vom fi pe zero. Așa ne-am propus: ca anul acesta să nu mai avem nicio datorie și de la anul să pornim fără datorii la drum”, a încheiat Marcel Ghergu.