23.02.2021 08:32

Care sunt costurile pe care le implică deschiderea unei afaceri online?

 

Începerea unei afaceri pe internet poate fi relativ simplă și accesibilă, dar sunt destul de multe cheltuieli de care trebuie să te ocupi. De obicei, persoanele pornesc la drum cu o mulțime de idei, dar cu nicio idee despre cum anume să le pună în aplicare. S-ar putea să ai cea mai bună idee din lume pentru viitorul tău website, dar pe lângă aceasta ți-ar trebui și un plan solid despre „cum”. Costurile asociate fac parte din acest plan de acțiune și pot varia în primul rând în funcție de domeniul de activitate al afacerii.

Prima sumă de bani merge către web hosting. Primele două lucruri de care ai nevoie când îți deschizi o afacere online sunt o platformă de găzduire web și un nume de domeniu. Acestea sunt absolut necesare pentru a putea trece de linia de start. Numele de domeniu va fi adresa URL asociată website-ului. În mod normal, vei plăti un preț inițial pentru acesta, apoi o taxă anuală. Pentru găzduirea web, costurile la care te poți aștepta depind de cât de mare este compania și de cât trafic anticipezi că vei avea. Dacă ești de părere că va fi destul de generos, va trebui să plătești mai mult, pentru a avea o platformă care poate găzdui atât de mulți vizitatori.

Antreprenorii pasionați de industria de divertisment au o taxă suplimentară de plătit dacă se gândesc să lanseze un cazino online ca noua lor afacere. Această taxă este necesară pentru o licență care garantează dreptul de a găzdui serverele website-ului tău în țara care a emis-o efectiv. Suma de bani este plătită în mod normal o dată pe an și fiecare țară poate veni cu diferite clase de licențe de joc. Malta are, de exemplu, șase categorii. O licență este necesară și în cazul deschiderii unei platforme eCommerce. Întreprinderile sunt obligate să solicite o licență de afaceri, care oferă o modalitate prin care guvernul poate ține evidența întreprinderilor care operează în zonă și a veniturilor fiscale. Atunci când desfășori o afacere fără licențele corespunzătoare, poți primi amenzi mai costisitoare decât prețul pe care l-ai fi plătit pentru licență. În plus, orașul sau statul îți poate cere să încetezi operațiunile până când intri în posesia documentelor necesare. O licență de afaceri necesită o reînnoire în fiecare an.

 

Alte costuri merg către web design. Vei avea nevoie ca site-ul construit să fie compatibil cu dispozitivele mobile, adică nu se va limita doar la un desktop. În acest fel, eviți frustrarea clienților și urci în rezultatele căutărilor de pe Google. Dacă ai un anumit brand și vrei să respecți standardele de branding, va trebui, de asemenea, să investești în designul web personalizat. Cel mai indicat ar fi să angajezi un profesionist care să știe cum să utilizeze culorile și fonturile mărcii pe care o deții, pentru a proiecta meniul, pagina de pornire și tot restul conținutului.

Cel mai mult vei cheltui probabil pe marketing. Acesta este costisitor, dar merită investiția, pentru că recompensa nu întârzie să apară în funcție de cât de bine este construită campania. Va trebui să rezervi câte un buget pentru optimizarea motorului de căutare, anunțuri cu plată per click (PPC), rețelele de socializare și crearea de conținut. Poate te întrebi de ce trebuie să plătești pentru optimizarea motorului de căutare. SEO este un cost necesar pentru a te asigura că apari în rezultatele căutărilor realizate. O agenție SEO va ști cum să creeze backlink-uri și să optimizeze în continuare conținutul. Orice investiție făcută vine la pachet cu o recompensă mai mică sau mai mare.

Nu în ultimul rând, alocă-ți o parte din buget și pentru crearea de conținut. Dacă nu ești un content writer cu experiență, atunci vei fi nevoit să angajezi un freelancer care să se ocupe de acest lucru. Google și alte motoare de căutare acordă prioritate site-urilor care au conținut bine scris și de calitate. Dacă pagina ta de pornire este plină de erori de ortografie și nu oferă o experiență excelentă pentru utilizator, locul tău în clasament nu va fi unul de seamă. Este important ca utilizatorii să poată găsi cu ușurință ceea ce doresc. Același lucru este valabil și pentru crearea postărilor pe rețelele de socializare - doar pentru că ai un profil de Instagram personal nu înseamnă că știi cum să administrezi un profil de afaceri pe Instagram. Vei avea nevoie de cineva care să posteze, să monitorizeze recenziile și comentariile și să se asigure că totul funcționează fără probleme.

După ce ai luat la cunoștință toate aceste costuri, ai nevoie să îți analizezi bugetul de care dispui și să te inspiri de la cei care au făcut acest lucru înaintea ta și au căpătat experiență.