19.01.2017 00:18

Blocarea cardului de sănătate, "cutuma" sistemului sanitar

Blocarea cardului de sănătate,
Galerie foto

❚ Fenomenul, care se întâmplă atât de frecvent, așa cum s-a semnalat și zilele trecute, nu mai surprinde pe nimeni, iar furnizorii de servicii medicale s-au obișnuit cu această stare care riscă să devină un mod de viață sau o realitate cruntă a sistemului sanitar ❚ În lipsă de alte soluții, în special pentru perioadele în care apar disfuncționalități în serviciul informatic, președintele CNAS emite un ordin de prelungire a termenului de ridicare a serviciilor medicale în sistemul informatic, până la finalizarea raportării, adică până la data de 30 ale lunii respective ❚ Asta pentru ca medicii de familie și ceilalți furnizori de servicii medicale să nu aibă de suferit din acest punct de vedere

VIOLETA STANCIU


Disfuncționalitățile repetate înregistrate de sistemul informatic al Casei Naționale de Sănătate a devenit deja o „cutumă” în domeniul medical! Fenomenul, care se întâmplă destul de frecvent, așa cum s-a întâmplat și zilele trecute, nu mai surprinde pe nimeni în momentul de față, iar furnizorii de servicii medicale s-au obișnuit cu această stare de fapt care riscă să devină un mod de viață sau o realitate cruntă a sistemului sanitar.

„Apar disfuncționalități care sunt remediate în termen. Când spun termen mă refer la cele trei zile lucrătoare necesare furnizorilor pentru a- și ridica serviciile prestate în sistemul informatic (3 zile, în afară de data acordării serviciului). Mai mult de atât, pentru perioadele în care apar disfuncționalități în serviciul informatic, președintele CNAS, conform Hotărârii de Guvern, emite un ordin de prelungire a termenului de ridicare a serviciilor medicale în sistemul informatic, până la finalizarea raportării, adică până la data de 30 ale lunii. Deci medicii de familie, dar și ceilalți furnizori de servicii medicale nu au avut de suferit din acest punct de vedere”, ne-a declarat directorul CJAS Dâmbovița, ec. Niculina Sandu.

Inventarierea cardurilor

De asemenea, directorul CJAS Dâmbovița a ținut să sublinieze că, la nivelul instituției, se lucrează la inventarierea cardurilor de sănătate care nu au fost ridicate de către asigurații diferitelor case de asigurări de sănătate, urmând ca după finalizarea acestei operațiuni cardurile respective să fie returnate.

„Avem aceleași carduri... sunt cei care cu siguranță nu mai au domiciliul în județul Dâmbovița. Am făcut și transferuri către alte case. Și noi, la rândul nostru, am cerut transferul de la alte case pentru cei care și-au schimbat domiciliul. În baza actului normativ, am făcut solicitarea la casa respectivă, au venit și au ridicat de la noi, așa cum și noi, la fel, primim de la alte case. Le vom preda și pe cele de la Casa Specială a Angajaților din Apărare, Ordine Publică și Autorități Judecătorești - OPSNAJ, pentru că nu are rost să ne încărcăm noi cu ele. Au fost ridicate în jur de 500 de carduri OPSNAJ, dar mai sunt circa 1500 neridicate. Deci le inventariem și le trimitem înapoi, pentru că sunt asigurații lor. La OPSNAJ există problema mobilității personalului și cel mai probabil din această cauză nu au fost ridicate cardurile de sănătate”, a mai menționat directorul CJAS Dâmbovița, ec. Niculina Sandu.