28.07.2020 00:20

Biblioteca Județeană își ține publicul aproape... pe internet

Biblioteca Județeană își ține publicul aproape... pe internet
Galerie foto

ȘTEFAN KHALIL


Biblioteca Județeană „I.H.Rădulescu” Dâmbovița nu a pierdut legătura cu publicul în perioada stării de alertă, dar nici în perioada stării de urgență. Managerul filialei județene, Agnes Erich, ne-a declarat că și în plină pandemie, Biblioteca Județeană a oferit în continuare oamenilor posibilitatea să se informeze. În ultima perioadă, Biblioteca Județeană, a publicat pe site și pe pagina sa de Facebook, atât informații specifice bibliotecii, cât și informații privind situația de criză generată de COVID-19. De asemenea, Agnes Erich, a mai declarat că în perioada sesiunii de examen pentru studenți care s-a încheiat recent, a fost creat un program care se numește ,,Întreabă bibliotecarul”. Prin acesta, studenții puteau solicita online cărțile de care aveau nevoie și primeau pe adresa personală de mail un anumit număr de pagini scanate din publicația pe care o cereau, practic, totul se rezolva online. Astfel, reprezentanții bibliotecii au avut grijă în permanență ca oamenii să beneficieze de informațiile de care aveau nevoie, dar și cum trebuie să se protejeze de noul coronavirus. ,,În această perioadă de criză, am încercat să rămânem în legătură cu publicul nostru țintă. În aceste săptămâni, ne-am axat foarte mult în oferirea de informații despre coronavirus, pentru că este categoric subiectul anului în întreaga lume. Informațiile au fost preluate bineînțeles din surse credibile. Am oferit informații privind combaterea răspândirii virusului. Am postat articole, studii… din publicațiile oferite de către noi, Biblioteca Județeană. De asemenea, am oferit acces la surse informaționale oficiale referitoare la criză. Pe site-ul nostru și pe pagina noastră de Facebook s-au regăsit informații de instituțiile care erau angrenate în a oferi informații despre pandemie. Pe partea cealaltă, de informație specific de bibliotecă, am încercat să lărgim accesul la resursele digitale ale bibliotecii, având în vedere că nu mai aveam activitate cu publicul efectiv. Atunci, în perioada stării de urgență, majoritatea angajațilior de la bibliotecă s-au axat pe oferirea de resurse digitale, din cadrul colecțiilor bibliotecii. Acest lucru a înseamnat ca pe site-ul nostru și pe pagina noastră de Facebook, am pus din documetele digitizate ale bibliotecii, din vederile și manuscrisurile pe care le deținem noi, din publicațiile pe care le editează biblioteca. Am mai oferit posibilitatea elevilor și a studențiilor de a întreaba bibliotecarul. Așa se și numește servicul pe care l-am creat…,,Întreabă bibliotecarul”, prin care puteam să oferim un număr limitat de pagini scanate, pe care îl trimiteam la cerere pe adresa de email a persoanei respective”, a declarat Agnes Erich, managerul Bibliotecii Județene „I.H.Rădulescu”.