10.08.2017 00:25

Automecanica Moreni se simte trădată

Automecanica Moreni se simte trădată
Galerie foto

❚ Ministrul Economiei, Mihai Fifor, și ministrul Apărării Naționale, Adrian Țuțuianu, vor efectua, începând cu ora 17.30, o vizită de lucru la uzina moreară, pentru a lua act de problemele cu care se confruntă acest important agent economic și care nu sunt deloc puține! ❚ Sindicaliștii așteaptă cu mare interes această întâlnire, mai ales că ultimele vești privind achiziționarea unui număr important de transportoare blindate Piranha pentru dotarea Armatei Române nu sunt deloc îmbucurătoare pentru uzina morenară, care se simte scoasă din joc ❚ Mai mult, desemnarea Uzinei Mecanice București care nu este specializată pe transportoare blindate pe roți, drept „custode” general al transportoarelor Piranha, i-a alarmat pe cei de la Moreni ❚ Totodată, azi, se așteaptă și o „furtună” la nivelul conducerii: „Se vede foarte clar, din toate declarațiile care s-au făcut, că se va schimba conducerea de la Automecanica Moreni”, a declarat liderul de sindicat Constantin Bucuroiu

VIOLETA STANCIU


Astăzi, ministrul Economiei, Mihai Fifor, și ministrul Apărării Naționale, Adrian Țuțuianu, vor efectua, începând cu ora 17.30, o vizită de lucru la Uzina Automecanica Moreni, pentru a lua act, la fața locului, de problemele cu care se confruntă acest important agent economic, specializat pe producția de tehnică militară, și care nu sunt deloc puține! Liderul de sindicat de la Automecanica Moreni, Constantin Bucuroiu, așteaptă cu mare interes această întâlnire, mai ales că ultimele vești privind achiziționarea unui număr important de transportoare blindate Piranha pentru dotarea Armatei Române nu sunt deloc îmbucurătoare pentru uzina morenară, care se simte deja scoasă din joc. Desemnarea Uzinei Mecanice București (UMB), care nu este specializată pe transportoare blindate pe roți, drept „custode” general al transportoarelor Piranha, în număr de 94, care vor veni în România, i-a alarmat pe cei de la Automecanica Moreni, care se văd practic „deposedați” de obiectul muncii lor.

„UMB este o mască, acolo nu vor face altceva decât să le șteargă de praf”

„Sunt debusolat de niște acțiuni care mie, cu experiența pe care o am de lider de sindicat și în industria de apărare, îmi arată că nu miroase bine. Este vorba despre chestia cu Piranha. Este clar că Armata va achiziționa 94 de transportoare Piranha. Faptul că s-a anunțat și de către ministrul Apărării și de toată lumea că Piranha va merge la UMB mie îmi arată foarte clar că cineva chiar nu-și dă seama că în felul acesta lovește și omoară două unități. Mă refer în primul rând la Moreni, care a avut un audit cu firma americană MOWAG, iar rezultatele au fost pozitive. Ba mai mult, au fost mai multe vizite de la Piranha care arătau că sunt deschiși la o colaborare cu Moreniul și uite că, dintr-o data, sunt dirijați către UMB care nu sunt specializați pe transportoare pe roți. De fapt UMB este o mască, acolo nu vor face altceva decât să le șteargă de praf și vom cumpăra din nou transportoare fără să producem nimic în România, respectiv la Moreni. În felul acesta va fi înghețat și programul cu nemții, care și așa este în impas din cauza unor condiții puse, care sunt nerezolvabile din punctul meu de vedere și în felul acesta două societăți vor muri organizat. În situația aceasta, Automecanica Moreni este scoasă din joc. Vă spun un lucru, Automecanica Moreni este scosă din joc, dar nu va intra în jocul acesta nici UMB, pentru că ei nu sunt specializați pe transportoare pe roți. Nu se poate face peste noapte așa ceva. Vă spun, vor veni în România, le vor băga în Uzina UMB, pe roți, și le vor scoate pe roți după ce le-au pus trei vopsele sau cine știe ce ca să se spună că nu au stat degeaba în UMB. Eu consider că a fost pripit anunțul făcut de ministrul Apărării, Adrian Țuțuianu, pe care îl respect pentru ceea ce face, dar cred că cineva nu a pus pe masă toate informațiile. UMB nu are nici un fel de pregătire în momentul de față pentru transportor. Este cusut cu ață albă. Pe mine mă interesează ce face industria românească, ce facem noi până la urmă în România. După 27 de ani de democrație, industria românească este la pământ. Asta trebuie să ne dea foarte mult de gândit.”, ne-a declarat ieri liderul de sindicat de la Uzina Automecanica Moreni, Constantin Bucuroiu.

„ROMARM mi îmi pune serioase semne de întrebare... cum joacă și pentru cine joacă”

Întrebarea firească pe care liderul de sindicat de la Moreni o pune factorilor decidenți, de la care așteaptă un răspuns concret, este dacă România va fi implicată în vreun fel în producția transportoarelor blindate Piranha sau vom cumpăra produsul gata făcut și livrat la pachet Armatei Române.

„Cu Piranha este o chestie care nu poate să se intervină decât la nivel de Guvern și să se judece, împreună cu toate ministerele implicate, să se stabilească dacă România poate să producă, împreună cu americanii, Piranha, pe care o vinde Armatei Române sau o cumpărăm de dragul că trebuie s-o cumpărăm, pentru că se zice că alături de produs se vinde și securitate. Pentru că asta este până la urmă logica. Dar, dacă este așa, suntem singura țară din lume care luăm de la americani, fără să impunem și noi dorința de a produce cel puțin 50% în țara noastră. Chestia cu Piranha nu depinde de ministrul Apărării Naționale. Eu văd o șmecherie trasă din altă parte, eu văd ROMARM, care mie îmi pune serioase semne de întrebare cum joacă și pentru cine joacă”, a completat liderul de sindicat Constantin Bucuroiu.

„Este treaba ministerului să-și pună directorii, eu voi monitoriza activitatea lor”

Se pare că astăzi la Uzina Automecanica Moreni se va hotărî și soarta actualei echipe manageriale a societății, care cel mai probabil va fi schimbată! Deși recunoaște că au existat și minusuri în activitatea domniei sale, liderul de sindicat Constantin Bucuroiu consideră că „Ioan Manu nu a fost un director rău”.

„Se vede foarte clar, din toate declarațiile care s-au făcut în spațiul public, că se va schimba conducerea de la Automecanica Moreni. Eu, ca sindicat, mă exprim mai puțin în chestia asta, este problema ministerului să-și pună directorii, eu voi monitoriza activitatea lor. Sunt convins că azi va fi propusă ministrului schimbarea. Ioan Manu nu a fost un director rău, cu toate că putem să spunem lipsurile pe care le-a avut, pentru că orice om are și lipsuri în activitate. Nu poți să judeci un om că nu a făcut ce trebuie atâta timp cât el nu a primit sprijin de la Armată, decât acoperire cu reparații. Restul, când e vorba de contracte și comenzi militare, nu le face Manu, ci ROMARM-ul. Manu e legat de mâini și de picioare la contractele și comenzile militare. Și acum îl judeci că e neperformant? Nu i s-a dat 1 leu în 15 ani. Păi el a trebuit, din resursele proprii pe care și le-a creat făcând comenzi civile, comenzi care știm că a face o comandă civilă, pe structura unei societăți de fabricație militară, costurile nu prea mai sunt aceleași”, a mai transmis președintele de sindicat de la Automecanica Moreni, Constantin Bucuroiu.