10.10.2019 00:21

Automecania Moreni tânjește după Transportorul românesc

Automecania Moreni tânjește după Transportorul românesc
Galerie foto

VIOLETA STANCIU


Armata Română a rămas cu buzele umflate! Transportoarele blindate comandate în afara țării, pe o grămadă de bani, nu au sosit încă în țară deși termenul de livrare a expirat de mult! Cei mai supărați de situația creată sunt specialiștii de la Uzina Automecanica Moreni, care spun că împreună cu Agenția de Cercetări Tehnice și Tehnologii Militare ar fi putut să scoată până acum pe piață Transportorul blindat românesc TBT, care din punct de vedere al soluțiilor tehnice se situa în top 5. Liderul de sindicat de la Uzina Automecanica Moreni, Constantin Bucuroiu susține cu tărie în continuare că produsul românesc ar fi fost cea mai bună soluție pentru Armata Română, și nu numai pentru aceasta, ci și pentru economia românească, pentru că cele 2500 de locuri de muncă în plus, care s-ar fi creat pe orizontală, ar fi reprezentat o adevărată gură de oxigen pentru industria autohtonă.

„Interesul lor a fost să fie satisfăcută pofta unora... cum sunt americanii, cum sunt nemții... și noi rămânem întotdeauna ca ultimii fraieri”

„Sunt supărat pe ceea ce se întâmplă cu transportoarele. Armata trebuia, de un an și ceva, să primească transportoarele blindate comandate în afară... și nu a primit nici până în ziua de astăzi. Colaborarea cu Moreniul nu a început, așa cum se discutase inițial, iar Moreniul a pierdut șapte ani degeaba... în loc să fi început transportorul românesc, TBT pe care l-a pornit Gabriel Oprea, fost ministru al Apărării. Istoria mi-a dat dreptate când am spus că produsul românesc ar fi fost cea mai bună soluție pentru Armata Română și nu numai pentru Armată, ci și pentru economia românească, pentru că 2500 de locuri de muncă ce se creau pe orizontală nu e de colea... Și vedeți, revin, Guvernarea pleacă... și lucrurile acestea se pierd și se pierd pentru totdeauna. Au fost discuții cu Rheinmetall, apoi cu General Dynamics și uitați că Armata nu a primit, de un an de zile, un transportor de la ei, în baza contractului pe care îl au. Și stau eu și mă întreb, dacă nu ar fi făcut Moreniul, nu de un an de zile, să fi întârziat o lună de zile... ce ar fi sărit toți pe noi... că „uite nu ați fost în stare, nu ați fost cutare...”. Astea toate îmi demonstrează că este chiar o acțiune concertată ca industria românească să nu facă progrese. Nu au fost în stare... că dacă erau în stare erau transportoarele, dar știți cum e... toată lumea se înghesuie „hai să luăm de la americani transportoare”... Francezi vor 600 bucăți de la americani, spaniolii la fel... și mai sunt foarte mulți care achiziționează de la americani... și Armata Română, de un an de zile, de când trebuia să primească primele 36 de transportoare nu a primit nicio bucată până la ora actuală. Nu era mai bine să făcem noi Programul românesc TBT, care din punct de vedere al soluțiilor tehnice eraîn top 5, ca transportor, având în vedere conceptul pe care îl pregătea Agenția de Cercetări Tehnice și Tehnologii Militare împreună cu Moreniul. Nu ar fi fost o realizare românească... și pentru România? Asta arată că cei care au condus Ministerul Economiei nu au avut nici pe departe vreun interes pentru industria românească, interesul lor a fost să fie satisfăcută pofta unora... cum sunt americanii, cum sunt nemții... și noi rămânem întotdeauna ca ultimii fraieri...”, a tunat și fulgerat din nou liderul de sindicat de la Uzina Automecanica Moreni, președintele Alianței Sindicatelor din Industria de Apărare, Constantin Bucuroiu.