21.05.2015 00:25

Apă furată... la drumul mare

Apă furată... la drumul mare
Galerie foto

❚ Deși se află abia la început, verificările Companiei de Apă au scos la suprafață nereguli de ordin penal ❚ La Târgoviște, un număr important de abonați din zona stadionului consumau apă fără să plătească, însă Titu pare a fi până acum orașul campion la ilegalități ❚ Aici au fost descoperite blocuri întregi unde apometrele erau montate în așa fel încât să nu înregistreze consumul, caz în care s-a constituit o comisie de analiză și s-a autosesizat și Poliția ❚ Fraude se produc și pe sectorul de canalizare, unde foarte multe gospodării din județ nu s-au branșat la rețea pe motiv că utilizează fose septice, dar vidanjele deversează mizeria în rețeaua de canalizare și nimeni nu plătește

ANA MARIA POPESCU

 


 

În urmă cu aproape 3 luni, conducerea Companiei de Apă Târgoviște-Dâmbovița a demarat un proces de inventariere a clienților, cu scopul de a verifica dacă numărul abonaților din teren corespunde cu cel aflat în evidențele instituției, dar și pentru a unifica formularul de contract existent între societatea de apă și abonați. Scopul procesului de inventariere a clienților Deși se află abia la început, acest „recensământ al abonaților” a scos la iveală o serie de nereguli de ordin penal, pe care directorul Companiei de Apă le-a făcut ieri publice în cadrul unei conferințe de presă.

„Cu circa trei luni în urmă noi am anunțat că începem un program de inventariere a tuturor clienților noștri, un recensământ al clienților. Am spus atunci că cine nu vine să își înnoiască în cinci zile contractul îi vom debranșa. Nu s-a trecut la debranșare, dar nici oamenii nu au venit din proprie inițiativă să trecem la acest formular de contract. Acest proces de inventariere are mai multe rațiuni. Primordială este aceea de a vedea și noi dacă numărul de abonați pe care îl avem în documentele noastre este cel real sau nu, să unificăm formularele de contract, fiindcă avem 6 sau 7 tipuri de formulare făcute în ultimii 6-8-10 ani. S-a demarat acest proces, suntem în desfă- șurare și cred că o să terminăm undeva la sfârșitul lui octombrie, poate chiar noiembrie, în toată aria noastră de operare”, a explicat directorul general CATD, ing. Mircea Constantin.

Recensământ cu... surprize de proporții

Au fost depistați abonați din municipiul Târgoviște, dar și de la Titu, care consumau cantități importante de apă fără să plătească un leu. Potrivit directorului general al CATD, la Târgoviște mai multe familii din zona stadionului erau legate la rețeaua de apă, dar nu apăreau și în evidențele Companiei. Frauda a fost descoperită, iar oamenii au fost nevoiți să bage mâna adânc în buzunar și să plătească pentru apa pe care au consumat-o fără să o achite. În ceea ce privește frauda de la Titu, lucrurile sunt mult mai complicate. Aici au fost descoperite blocuri întregi de locuințe, unde apometrele erau montate în așa fel încât să nu înregistreze consumul. Pentru acest caz s-a constituit deja o comisie de analiză și s-a autosesizat și Poliția.

„În activitatea noastră de analiză ne-am creat un deziderat, acela de a crește producția cu 10-15%. Creșterea producției se poate face prin creșterea numărului de abonați la apă și canal, prin reducerea numărului celor care fraudează, prin reeducare și atenționarea colegilor care fac părțile de citire și prin reconsiderarea suprafețelor supuse legii privitoare la colectarea apelor pluviale. La această dată, în acest interval de când am început inventarierea, am depistat o mulțime de lucruri care nu sunt conforme cu politica de calitate a Companiei de Apă. Am depistat abonați legați ilegal la rețeaua de apă, pe strada Cornel Popa din Târgoviște, iar în zona orașului Titu o mulțime de violări ale apometrelor la agenți economici și la persoane fizice. Noi sperăm ca până pe 25 mai să avem și concluziile comisiei constituite, în așa fel încât să putem să știm cine a greșit, cât este greșeala de mare și ce măsuri trebuie luate”, a mai precizat Mircea Constantin.

Fose septice particulare, dar rețea de canalizare comună Fraude se produc și pe sectorul de canalizare, unde foarte multe gospodării din județ nu s-au branșat la rețea pe motiv că utilizează fose septice. Toate bune și frumoase, numai că și acestea trebuie vidanjate la o anumită perioadă de timp, iar firmele care se ocupă cu aceste servicii deversează mizeria în rețeaua de canalizare, „uitând” să treacă pe la Compania de Apă pentru a plăti și taxele necesare pentru această operațiune. Controalele în teren vor continua, inventarierea abonaților urmând să se încheie undeva spre sfârșitul lunii noiembrie.