13.11.2019 00:16

Accent pus pe învățământul profesional, dual și tehnic

Accent pus pe învățământul profesional, dual și tehnic
Galerie foto

ȘTEFAN KHALIL


Noi metode de practică pentru elevii din cadrul școlilor profesionale! Inspectorul general al IȘJ Dâmbovița, prof. Cristina Stroe, a vorbit într-o conferință de presă susținută recent despre situația liceelor profesionale, tehnice, dar și a claselor care se alfă în învățământul dual. Aceasta din urmă este o metodă nouă și mult mai pragmatică în instruirea elevilor pentru a-și găsi o meserie. Prin aceasta, elevii devin într-adevăr pregătiți, iar la finalul studiilor profesionale, le va fi mai puțin dificil să intre pe piața muncii, cu un job bine plătit. ,,Noi avem doar cinci clase de învățământ profesional dual, iar pentru acestea, mulțumim societății ARCTIC, că au venit alături de noi, ne-au sprijinit să susținem acest tip de învățământ care este tot un învățământ profesional, dar mai adaptat cerințelor angajatorilor, un învățământ profesional în care elevii fac practică efectiv în fabrica celui cu care avem încheiat parteneriatul și care învață acolo tot ceea ce trebuie să știe pentru a lucra într-o astfel de fabrică”, a explicat prof. Cristina Stroe, inspector școlar general IȘJ Dâmbovița. De asemenea, conducerea IȘJ Dâmbovița a vorbit și despre colaborările existente deja între agenții economici cu liceele profesionale și tehnice din Dâmbovița. Unul dintre obiectivele Inspectoratului Școlar din Dâmbovița este să schimbe mentalitatea elevilor despre cum văd aceștia învățământul profesional și cât de mult își pot dezvolta oportunitățile într-un domeniu în care au șansa să învețe o meserie. „În ceea ce privește școlile profesionale… cred că toți ar trebui să facem mai mult pentru promovarea acestora. Din păcate, școala profesională este etichetată de către foarte multe persoane ca fiind școala la care te duci pentru că nu ai rezultate școlare bun. Deviza pe care o am eu, școala profesională este școala pentru elevii care pot să învețe o meserie, care pot învățași altceva. Trebuie schimbată atât mentalitatea elevilor, cât și mentalitate părinților acestora. După cei trei ani de învățământ profesional, elevii au posibilitatea să-și continue liceul. Nevoile pieței muncii s-au schimbat, iar obligația noastră ca școală este să fim receptivi la tot ceea ce se întâmplă în mediul extern, la tot ceea ce se întâmplă în societate, să răspundem comenzii sociale prin adecvarea ofertelor. Toate liceele din învățământul profesional și tehnic au colaborări cu operatorii economici, în sensul că se încheie contracte de colaborare cu efectuarea stagiului de practică. Cred că avem peste 50 de operatori economici cu care am încheiat contracte de practică. Până pe data de 22 noiembrie se încheie contracte de colaborare cu operatorii economici. Aceștia sunt așteptați la liceele din învățământul profesional și tehnic să vină și să solicite încheierea de colaborări pentru că este perioada în care fundamentează perioada de școlarizare pentru anul viitor, atât pentru învățământul profesional, cât și pentru învățământul profesional dual”, a mai completat Cristina Stroe.