22.12.2020 00:21

50 km de inele de centură pentru municipiul Târgoviște și orașele dâmbovițene

50 km de inele de centură pentru municipiul Târgoviște și orașele dâmbovițene
Galerie foto

VIOLETA STANCIU

 


 

La inițiativa președintelui Consiliului Județean Dâmbovița, Corneliu Ștefan, în cadrul ședinței ordinare de consiliu județean de luni, 21 decembrie 2020, a fost aprobat un proiect de hotărâre ce privește inițierea unui parteneriat între județul Dâmbovița și Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), pentru implementarea unor obiective de investiții care să sprijine în mod real dezvoltarea comunităților dâmbovițene. Detaliile despre această colaborare au fost prezentate de președintele Corneliu Ștefan în cadrul unei conferințe de presă, la care au participat și vicepreședinții Luciana Cristea și Antonel Jîjîie, dar și consilierul județean Ionuț Săvoiu. Principalul motiv al acestui demers îl reprezintă descongestionarea traficului din municipiul Târgoviște și cele 5 orașe din județ, reducerea poluării mediului și micșorarea timpilor petrecuți în trafic. Practic, odată realizate aceste inele de centură, zonele urbane vor deveni atractive pentru posibilii investitori. Nu în ultimul rând, inelele de centură vor duce la diminuarea numărului de accidente rutiere având în vedere că nu vor tranzita localitățile. Propunerea de parteneriat cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, aflată în subordinea Ministerului Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, în baza art. 5 din OUG nr. 101/2020 privind unele măsuri pentru implementarea proiectelor cu finanțare din fonduri europene în vederea evitării riscului de dezangajare pentru perioada de programare 2014- 2020, are în vedere implementarea următoarelor investiții: - legătura drumurilor naționale DN 71 și DN 7 la Drumul Expres Valahia, Autostrada A1 - Ploiești, pentru creșterea accesibilității în zonele urbane ale Municipiului Târgoviște și orașului Găești; - drumul de legătură la drumul național DN 71, pentru asigurarea optimizării traficului rutier și accesibilității în zonele urbane ale localităților Pucioasa și Fieni; - drumul de legătură la drumul național DN 71 și limita de sud a comunei Tărtășești, pentru creșterea accesibilității în zona urbană a orașului Răcari și către zona metropolitană București. Întro primă etapă, Consiliul Județean Dâmbovița va realiza documentațiile tehnico-economice, la faza de studii de prefezabilitate, urmând ca, pe baza acestora și a scenariilor de lucru optimizate, să se definitiveze etapele de urmat și să se fundamenteze parteneriatul amintit, în cadrul OUG nr. 101/2020, finanțarea lucrărilor fiind posibilă în cadrul Programului Operațional Infrastructură Mare (POIM) și de la bugetul de stat și local.

„Vor fi drumuri județene în regim de patru benzi”

,,Astăzi (n.n. ieri) am avut ultima ședință ordinară din acest an și cred că este un moment important pentru județul Dâmbovița, prin hotărârile pe care le-am adoptat în această seară în plenul CJD. În primul rând cel mai important proiect, un proiect pe care eu și colegii mei ni l-am asumat în fața dâmbovițenilor privește masterplanul județului Dâmbovița, un proiect de hotărâre care privește includerea pe lista de investiții a unor obiective de infrastructură rutieră. Este un moment important pentru județul Dâmbovița, pentru că în seara aceasta, în plenul CJD, am propus consilierilor județeni să ne asociem cu Ministerul Transporturilor prin care vom finanța prin POIM –ul pe transporturi Centura Ocolitoare a Municipiului Târgoviște, inelul 2 de centură al municipiului Târgoviște, Centura orașului Găești, o Centură ocolitoare pentru orașele Pucioasa și Fieni și nu în ultimul rând un drum nou județean, centuri ocolitoare pentru cele două orașe, Titu și Răcari, inelele de centură ale drumurilor naționale DN 71 și DN 7 la Drumul Expres Valahia, Autostrada A1 Ploiești. În concret, am propus aceste investiții în plenul CJD, iar proiectul a trecut în unanimitate. Inelul 2 al Centuri Ocolitoare a Municipiului Târgoviște va avea o lungime de 14 km, iar pentru orașul Găești de 8 km. Al doilea lot cuprinde inel de centură la DN 71, pentru optimizarea traficului rutier în zona Pucioasa și Fieni. Este un drum județean construit de la zero cu o lungime de 14 km. Lotul numărul trei prevede un inel de centură la DN 71 și limita de sud a comunei Tărtășești și în acest fel deschidem zona urbană a celor două orașe Răcari și Titu și bineînțeles legătura județului Dâmbovița cu zona metropolitană a municipiului București. Referitor la acest drum pot să vă spun că este un drum nou, un drum care leagă sudul județului de Autostrada A0, cea care are deja ordin de începere a lucrărilor, este un drum pe care lam promis dâmbovițenilor și cu siguranță acest drum din sudul județului, cu centurile ocolitoare ale orașelor... toate vor fi finanțate prin POIM –ul de transport. Noi, CJD, astăzi am făcut primul pas, prin care am propus Ministerului Transporturilor, prin Compania Națională de Infrastructură Rutieră (CNAIR) să ne asociem pentru realizarea acestor drumuri care fac legătura între drumurile naționale și centurile ocolitoare ale zonelor urbane din județul Dâmbovița. Am ținut foarte mult și am cerut colegilor mei din aparatul tehnic două lucruri foarte clare.... În primul rând toate drumurile pe care le-am enumerat vor fi în regim de patru benzi, vor fi drumuri județene în regim de patru benzi, cu o infrastructură foarte clară, cu amenajări de scurgeri de apă, poduri, podețe... și un lucru foarte clar să nu treacă prin localitățile pe care leam enumerat. În al doilea rând am propus astăzi, la rectificarea bugetară, sumele necesare pentru studiile de prefezabilitate pentru toate variantele ocolitoare enumerate și nu în ultimul rând mâine dimineață, la ora 9.00, d-ul director Vasile Dinu din aparatul propriu al CJD, împreună cu alți colegi vor merge pentru a depune aceste hotărâri de CJD la CNAIR pentru a ne asocia privind finanțarea acestor drumuri din județul Dâmbovița”, a declarat președintele CJD, Corneliu Ștefan, la ultima conferință de presă din acest an de la CJD.