11.10.2019 00:16

241 de copii s-au întors la școala... de acasă

241 de copii s-au întors la școala... de acasă
Galerie foto

ȘTEFAN KHALIL


O bilă albă pentru învățământul dâmbovițean! Recent, inspectorul general al IȘJ Dâmbovița, prof.Cristina Stroe, a vorbit despre elevii plecați în străinătate care s-au întors pe băncile școlilor din Dâmbovița. Potrivit inspectorului general al IȘJ Dâmbovița, anul trecut au fost echivalate studiile a 241 de elevi reveniți din străinătate. Aceștia s-au reînscris la unitățile de învățământ din județul Dâmbovița. Cei mai mulți dintre ei au revenit din Italia, Spania și Germania. În acest an școlar au revenit din străinătate nu mai puțin de 114 elevi. Pentru 104 dintre aceștia, deja au fost făcute atestatele de echivalare. Dintre ei, 40 sunt născuți în străinătate. ,,Pentru noi este o mare bucurie să vedem că se întorc acasă copiii noștri. 14 elevi au fost evaluați fără perioade de studii echivalte pentru că acolo unde nu există documente pentru toată perioada de studii se constitue comisii de evaluare avizate de noi, Inspectoratul Școlar. Este pentru prima dată când noi constatăm că elevii se întorc în număr așa de mare, ținem evidența pentru că avem inspectori care se ocupă de așa ceva și ultimele statistici ne-au dat multe motive de bucurie. Ne-am dori să nu mai plece niciun copil, să rămână toți acasă pentru că și învățământul nostru este unul de calitate”, a declarat prof.Cristina Stroe, inspector școlar general al IȘJ Dâmbovița. 5 inspecții genrale la unitățile de învățământ cu rezultate sub așteptări la Evaluarea Națională Inspectoratul Școlar Județean Dâmbovița a avut în vedere și unitățile școlare care nu au mai fost inspectate de ceva timp, iar rezultatele la ultima Evaluare Națională au lăsat de dorit. ,,Inspecția generală pe care noi am desfășurat-o vizează îmbunătățirea unităților școlare și, în același timp, sprijinirea acestora pentru a găsi, alături de conducere, cele mai bune direcții”, a declarat Cristina Stroe. În urma acestor controale făcute de inspectorii IȘJ Dâmbovița, s-a constatat că școlile au o abordare coerentă privind dezvoltarea lor. Activitatea managerială este orientată în general pe principiul conducerii participative, iar cadrele didactice au prezentat o bună pregătire de specialitate metodică și psihopedagogică. Rămâne de văzut dacă la aceste unități școlare, rezultatele la evaluări vor fi la nivelul așteptărilor.