Teme principale
- Actualitati
- Anchete
- Interviuri
- Vox populi
- Politic
- Social
- Economic
- Cultura.Invatamant
- Caleidoscop national
- Panoramic sportiv
- Divertisment
- TV ARTPRESS
Prima paginĂŁ (PDF)
Newsletter
Aboneaza-te pentru a primi buletinul de stiri prin email
13.06.2018 00:19
Editorial
O tristă călătorie cu trenul
GEORGE COANDĂ
Deunezi, mânat de unele treburi în partea de miazănoapte a României, am străbătut țara de-a lungul ei, de la București la Cluj-Napoca, de nevoie, pe calea ferată. Cu trenul - și-mi place grozav călătoria cu trenul – nu mai mersesem de multă vreme. Așadar, am urcat într-un interregio, cum i se spune acum rapidului sau acceleratului, că e cam greu să-ți dai seama ce rang are acest tren de persoane, și dezamăgirea m-a cuprins irepresibil chiar din clipa în care am pus piciorul în Gara de Nord, gara centrală, nu-i așa?, a unei țări membră a UE. Imaginea care-ți sare în ochi e aia a unei gări din „lumea a treia”. Adică de părăsire. Iar garniturile care trăgeau la peron pentru plecare, ori soseau din diferite colțuri ale patriei arătau a jerpelitură, aproape nevenindu-ți a urca în vagoane. N-am avut încotro și am urcat într-un neospitalier vagon de clasa I și am pornit la un drum lung, prin câmpii, văi și munți. A, era cât pe-aci să uit. ( Trenul ăsta interregio - accelerat, rapid sau orișice o fi fost -, care avea de străbătut peste 500 de km, cap de linie fiind Baia- Mare, nu a avut la plecare decât trei vagoane, iar de la Brașov au mai rămas doar două. Și călători au fost cu îndestulare. Curios, cum sunt ca jurnalist, l-am întrebat pe „nașu” de ce… două vagoane. Dom´le, mi-a răspuns, ce să-i faci, ne „golesc” transportatorii rutieri, ce vreți, și se eliberează aiurea, în vrac, licențe de transport. Și, pe urmă, nu s-a mai investit în parcul de locomotive și vagoane. Iar infrastructura e pe dric. De altminteri, pe tot acest drum de fier mi-a fost dat să văd gări mohorâte și de-o parte și de cealaltă, așezări umane, și orașe și sate, arătând chipul prăbușirii în dezastru. Și cel mai mult m-au intristat frumoasele gări de odinioară ale Brașovului și Clujului. Priveam uluit și mâhnit și tot acest peisaj halucinant încă mă urmărește, ca un coșmar, neliniștindu-mă. Cauzele se știu. Și? Guvernanții nu fac nimic. Dar, de fapt, și ce fac, și ce vor face? Nimic. Până și calea ferată este trădată. Iar, cândva, România feroviară a fost o mândrie a Europei. Aceste imagini și gânduri m-au stăpânit tot drumul. Și după… zece ore am ajuns la capătul călătoriei mele: Cluj-Napoca. Cu sufletul trist și obosit.
Comentarii
sau
AdaugĂŁ comentariul tĂŁu daca nu ai cont facebook
Din aceeaÂși categorie
Iadul din... Țara Sfântă. O frică îngrozitoare cuprinde lumea (II)Iadul din... Țara Sfântă. O frică îngrozitoare cuprinde lumea (I)
Vot european la 16 ani
Lovituri sub centură… electorale
Actorii instituționali ai politicii de energie
Cine influențează politica de sănătate în UE?
Comunicatul nr. 9, brânci României în gheena rusească (II)
Comunicatul nr. 9, brânci României în gheena rusească (I)
Carambol european
Incertitudini mioritice
Posta redactiei: fii jurnalist !
Fii jurnalist, introdu propriile tale stiri, fotografii, scrisori deschise, sesizari in sectiunea dedicata postei redactiei.