Teme principale

Prima paginĂŁ (PDF)

Newsletter

Aboneaza-te pentru a primi buletinul de stiri prin email

Adresa ta de email:
Agentia Nationala de presa AGERPRES - www.agerpres.ro



13.06.2018 00:19

Editorial


A A

O tristă călătorie cu trenul

O tristă călătorie cu trenul

GEORGE COANDĂ


Deunezi, mânat de unele treburi în partea de miazănoapte a României, am străbătut țara de-a lungul ei, de la București la Cluj-Napoca, de nevoie, pe calea ferată. Cu trenul - și-mi place grozav călătoria cu trenul – nu mai mersesem de multă vreme. Așadar, am urcat într-un interregio, cum i se spune acum rapidului sau acceleratului, că e cam greu să-ți dai seama ce rang are acest tren de persoane, și dezamăgirea m-a cuprins irepresibil chiar din clipa în care am pus piciorul în Gara de Nord, gara centrală, nu-i așa?, a unei țări membră a UE. Imaginea care-ți sare în ochi e aia a unei gări din „lumea a treia”. Adică de părăsire. Iar garniturile care trăgeau la peron pentru plecare, ori soseau din diferite colțuri ale patriei arătau a jerpelitură, aproape nevenindu-ți a urca în vagoane. N-am avut încotro și am urcat într-un neospitalier vagon de clasa I și am pornit la un drum lung, prin câmpii, văi și munți. A, era cât pe-aci să uit. ( Trenul ăsta interregio - accelerat, rapid sau orișice o fi fost -, care avea de străbătut peste 500 de km, cap de linie fiind Baia- Mare, nu a avut la plecare decât trei vagoane, iar de la Brașov au mai rămas doar două. Și călători au fost cu îndestulare. Curios, cum sunt ca jurnalist, l-am întrebat pe „nașu” de ce… două vagoane. Dom´le, mi-a răspuns, ce să-i faci, ne „golesc” transportatorii rutieri, ce vreți, și se eliberează aiurea, în vrac, licențe de transport. Și, pe urmă, nu s-a mai investit în parcul de locomotive și vagoane. Iar infrastructura e pe dric. De altminteri, pe tot acest drum de fier mi-a fost dat să văd gări mohorâte și de-o parte și de cealaltă, așezări umane, și orașe și sate, arătând chipul prăbușirii în dezastru. Și cel mai mult m-au intristat frumoasele gări de odinioară ale Brașovului și Clujului. Priveam uluit și mâhnit și tot acest peisaj halucinant încă mă urmărește, ca un coșmar, neliniștindu-mă. Cauzele se știu. Și? Guvernanții nu fac nimic. Dar, de fapt, și ce fac, și ce vor face? Nimic. Până și calea ferată este trădată. Iar, cândva, România feroviară a fost o mândrie a Europei. Aceste imagini și gânduri m-au stăpânit tot drumul. Și după… zece ore am ajuns la capătul călătoriei mele: Cluj-Napoca. Cu sufletul trist și obosit.



Comentarii

sau

AdaugĂŁ comentariul tĂŁu daca nu ai cont facebook

Nume:


Comentariu:



cod captcha



Din aceeaÂși categorie

Iadul din... Țara Sfântă. O frică îngrozitoare cuprinde lumea (II)
Iadul din... Țara Sfântă. O frică îngrozitoare cuprinde lumea (I)
Vot european la 16 ani
Lovituri sub centură… electorale
Actorii instituționali ai politicii de energie
Cine influențează politica de sănătate în UE?
Comunicatul nr. 9, brânci României în gheena rusească (II)
Comunicatul nr. 9, brânci României în gheena rusească (I)
Carambol european
Incertitudini mioritice


Politica de Cookie
Politica de Confidentialitate

Posta redactiei: fii jurnalist !

Fii jurnalist, introdu propriile tale stiri, fotografii, scrisori deschise, sesizari in sectiunea dedicata postei redactiei.

Ce anume iti poate strica fosa septica ecologica

Ce anume iti poate strica fosa septica ecologica
Cand esti nevoit sa-ti montezi o fosa septica ecologica deoarece in zona in care locuiesti nu exista canalizare este nevoie sa tii cont de anumite reguli de mentenanta pentru a nu afecta negativ sistemul septic si pentru a-i prelungi durata de viata. Acest lucru nu este benefic numai din punct de vedere financiar, dar te poate ajuta sa previi situatii neplacute cauzate de refulari sau mirosuri urate. [citește tot...]

Alte articole »

Trimite articol

publicitate

aparate foto digitale