Teme principale
- Actualitati
- Anchete
- Interviuri
- Vox populi
- Politic
- Social
- Economic
- Cultura.Invatamant
- Caleidoscop national
- Panoramic sportiv
- Divertisment
- TV ARTPRESS
Prima paginĂŁ (PDF)
Newsletter
Aboneaza-te pentru a primi buletinul de stiri prin email
26.03.2015 00:19
Cărți. Idei. Sensuri
"Managementul clasei", un set de instrumente pentru învățământ
❚ Considerată de specialiști și cadre didactice una dintre cele mai valoroase din punct de vedere professional, lucrarea abordează științific, pedagogic și didactic rolul școlii ❚ Autorul Emil Stan ridică semne de întrebare acide privind sistemul educativ: „Azi școala românească se zbate în plasa unor conflicte nesfârșite”
PETRE DRĂGUȚOIU
Lucrarea „Managementul clasei”, autor Emil Stan, apărută în Colecția „Educația XXI” la Editura „Aramis”, este considerată de specialiști și cadre didactice una dintre cele mai valoroase din punct de vedere profesional. Autorul abordează științific, pedagogic și didactic rolul școlii, al instruirii și dobândirii de competențe, dar și al deprinderilor, comportamentelor și valorilor comunității.
Cuprinsul este structurat în zece capitole la care se adaugă prefața, concluziile și bibliografia, deosebit de actuală și diversă, cu puncte de vedere din interiorul sistemului educațional și din cercetare. Am remarcat „Câmpul educativ școlar”, „Autoritate și putere”, „Elevul – partener de negociere sau subiect ignorat în școală”, „Cauze ale comportamentului perturbator al elevului”, „Modalități de rezolvare a problemelor de comportament”, „Comportamentul perturbator – modalități de intervenție a profesorului”, „Regulile și rostul lor în managementul clasei”, „Strategii și tehnici de rezolvare a situațiilor conflictuale în clasă”, „Cultura clasei”.
Emil Stan menționează sintetic și cu claritate scopul, obiectivul central:
„Managementul clasei, ca disciplină din sistemul științelor educației, vizează acest aspect esențial al muncii profesorului: administrarea eficientă, sub semnul valorilor civic-democratice, a activităților specifice sălii de clasă, plecând de la premisa că școala anticipează și pregătește absolvenții în vederea implicării în viața socială, dar și pentru a reacționa adecvat în rezolvarea conflictelor inerente unei societăți democratice”.
Din bibliografie nu lipsesc nume sonore ale domeniului: H. Cornelius, S. Faire, L. ªoitu, C. Hăvârneanu, A. Arendt. Z. Bauman, Fr. Chazel. Autorul Emil Stan ridică semne de întrebare acide privind sistemul educativ: „Azi școala românească se zbate în plasa unor conflicte nesfârșite, iar profesorii, absolvenți ai unui sistem de pregătire încă inadecvat, nu sunt întotdeauna capabili să administreze în spiritul valorilor unei societăți deschise respectivele conflicte.
Prin această lucrare intenționăm să oferim profesorilor din învățământul românesc un set de «instrumente » (înțelegând prin acestea noi înțelesuri și atitudini), astfel încât ei să se înscrie eficient în procesul de transformare în care sunt angrenate societatea și școala românească”.
Comentarii
sau
AdaugĂŁ comentariul tĂŁu daca nu ai cont facebook
Din aceeaÂși categorie
Sfânta Maria Egipteanca: Exemplu de transformare și smerenieTrasee culturale prin Târgoviște
Noi succese ale micilor balerine din Târgoviște
„Cavaleri de Târgoviște”
Urcând treptele duhovnicești spre Înviere
Programul național pentru reducerea abandonului școlar
Nouă achiziție de carte veche la Arhiepiscopia Târgoviștei
Copiii de la Centrul de zi „Sfânta Maria” în vizită la Mănăstirea Bâldana
Ajutor pentru Centrul de copii cu Autism și Sindrom Down „Sfânta Maria”
Meditație la Duminica a 3-a din Post
Editorial
Iadul din... Țara Sfântă. O frică îngrozitoare cuprinde lumea (II)
GEORGE COANDĂ
Un binecunoscut filosof francez Bernard-Henri Levy a deconspirat cum că „suntem în mijlocul celui de-al Treilea Război Mondial”, și că pericolul de moarte, cu toate că pare paradoxal, ne vine din pricina acelei „mari alianțe între islamismul radical și ortodoxia rusă”. Beijingul, totuși, în înțelepciunea lui milenară îndeamnă „părțile relevante... [citește tot...]
Posta redactiei: fii jurnalist !
Fii jurnalist, introdu propriile tale stiri, fotografii, scrisori deschise, sesizari in sectiunea dedicata postei redactiei.