Teme principale
- Actualitati
- Anchete
- Interviuri
- Vox populi
- Politic
- Social
- Economic
- Cultura.Invatamant
- Caleidoscop national
- Panoramic sportiv
- Divertisment
- TV ARTPRESS
Prima paginĂŁ (PDF)
Newsletter
Aboneaza-te pentru a primi buletinul de stiri prin email
23.09.2020 00:19
Editorial ■ Corespondență de la Bruxelles
Jurnalistul Twitter și finanțarea sa
DAN LUCA
Tehnologia ultimilor 20 de ani are un mare impact asupra meseriei de jurnalist. În anii ’90 prințul era la putere, iar a fi ziarist însemna în special să redactezi un articol pentru ediția ziarului de a doua zi. După ce internetul a prins avânt, au apărut publicații online, unele doar online, care au dus la apariția jurnalistului online. Piața și sistemul au privit cu scepticism această mutare. Chiar și Comisiei Europene i-au trebuit ani buni să recunoască publicațiile online și să acrediteze la instituțiile europene jurnaliștii online. Îmi este și acum proaspăt în memorie anul 2001, când ziariștii EurActiv doreau să se acrediteze, iar Comisia Europeană nu prea înțelegea această turnură a mediei europene. Lucrurile au evoluat și progresiv au apărut blogurile și blogerii. Unii chiar celebrii, cu vizibilitate mai mare decât anumite publicații. Și iar au apărut discuții despre această nouă formă de jurnalism, cu dezbateri pro și contra. Cel puțin la Bruxelles, asistăm de câtva timp la o nouă dimensiune a jurnalismului. Acela axat pe Twitter. Există deja jurnaliști care se definesc ca “jurnaliști de Twitter”. Participă la evenimente importante, redactează mesaje de maxim 140 de caractere și informează pe cei care îi urmăresc despre un anumit subiect. Dacă observăm că anumiți jurnaliști sunt “urmăriți” de către mii de conturi Twitter, parcă înțelegem mai bine această nișă. Desigur, acum oricine poate deveni “jurnalist”. Îți cumperi un domeniu web și începi să publici, sau dacă ești la început, începi chiar cu variantele gratuite. Poți să te intitulezi chiar “Redactor Șef” al publicației pe care ai lansato. De multe ori se poate chiar să ai succes, și sute și chiar mii de oameni să fie interesați de conținutul prezentat. Marea problemă apare însă la sursa de finanțare. Cine plătește, sau cine te plătește? De unde vin banii? Care este modelul de business? Iar dacă ziceți că vom avea publicitate și din asta se trăiește bine, vă înșelați! Deci, bun venit jurnalistului Twitter în peisajul media! Mult succes în a găsi metoda de a supraviețui financiar!
Comentarii
sau
AdaugĂŁ comentariul tĂŁu daca nu ai cont facebook
Din aceeaÂși categorie
Să nu ne uităm istoriaMincinoșii lui Putin (II)
Mincinoșii lui Putin (I)
Prioritățile UE în 2025
Capitalism…comunist bruxellez
România în 2025
"Schimbare de gardă" la Universitatea "Valahia"
Mulțumim, Europa!
Păi ce, e de colo să ai șefia NATO pe mână!?
Alergăm și observăm
Posta redactiei: fii jurnalist !
Fii jurnalist, introdu propriile tale stiri, fotografii, scrisori deschise, sesizari in sectiunea dedicata postei redactiei.