Teme principale
- Actualitati
- Anchete
- Interviuri
- Vox populi
- Politic
- Social
- Economic
- Cultura.Invatamant
- Caleidoscop national
- Panoramic sportiv
- Divertisment
- TV ARTPRESS
Prima paginĂŁ (PDF)
Newsletter
Aboneaza-te pentru a primi buletinul de stiri prin email
19.03.2019 00:19
Editorial
Glasul roților de tren… deraiate
GEORGE COANDĂ
După ce-am văzut ce se întâmplă pe Căile Ferate Române / CFR în ultima vreme, de-ți trec fiori pe șira spinării, nici gând nu mai am, așa cum am făcut-o în vreo două rânduri, să ridic chestiunea salvării feroviare a Târgoviștei, nod de cale ferată, dar care riscă să rămână fără trenuri. Și parcă, cu ceva ani în urmă, reîntorsul acum pe funcția de ministru al Transporturilor, domnul Cuc, promisese sus și tare, de pe peronul „gării mari”, că stația istorică a fostei Cetăți de Scaun va fi europenizată. Și a rămas cum am vorbit. La „gara mare”, cântă astăzi a pagubă un cuc năuc. Trecem peste asta. Dar nu se poate trece peste un fapt care aduce a crimă cu premeditare din partea tuturor guvernărilor care s-au perindat pe la Palatul Victoria: deraierile în serie. Că, nu-ți vine a crede, cad trenurile de pe șine ca muștele. Iar la palatul ăla măreț al Ministerului Transporturilor nu se aude nici măcar... un cuc. În cele trei decenii care au trecut pe răbojul națiunii române de la revoluție, nu s-a produs nicio... revoluție întru fericirea patriei! Iar în ceea ce privește CFR, trenurile fluieră a pagubă. Un SOS al disperării. Pe când, în jurul nostru, pe la bulgari, unguri, polonezi, sârbi, trenurile de mare viteză zburdă pe șine și arată de-o eleganță epatantă, România feroviară s-a întors în urmă cu un veac. Infrastructura n-a mai fost modernizată de pe vremea „Epocii de aur”, când, în materie de căi ferate, era o putere europeană. Mii de vagoane și locomotive au ajuns fie la fier vechi, fie pe unde nu se știe, iar privații au ales automotoare la mâna a treia, adică niște vechituri jalnice. A, da, mai e ceva de-a dreptul halucinant: se fură într-o veselie șinele de cale ferată, ajungând la REMAT. Din care pricină, ca să dau un exemplu dâmbovițean, municipiul Moreni, încă centru industrial, a rămas fără cale ferată. Și toată lumea ridică din umeri. Cucu! Cucu! Se aude, dom’le Cuc? De fapt, ce mai tura-vura, Ministerul Transporturilor a... deraiat demult!
Comentarii
sau
AdaugĂŁ comentariul tĂŁu daca nu ai cont facebook
Din aceeaÂși categorie
Șoșocismul de mahalaLa limita guvernării europene
Cine sunt cele mai influente persoane în politica de energie?
Iadul din... Țara Sfântă. O frică îngrozitoare cuprinde lumea (II)
Iadul din... Țara Sfântă. O frică îngrozitoare cuprinde lumea (I)
Vot european la 16 ani
Lovituri sub centură… electorale
Actorii instituționali ai politicii de energie
Cine influențează politica de sănătate în UE?
Comunicatul nr. 9, brânci României în gheena rusească (II)
Posta redactiei: fii jurnalist !
Fii jurnalist, introdu propriile tale stiri, fotografii, scrisori deschise, sesizari in sectiunea dedicata postei redactiei.