Teme principale

Prima paginĂŁ (PDF)

Newsletter

Aboneaza-te pentru a primi buletinul de stiri prin email

Adresa ta de email:
Agentia Nationala de presa AGERPRES - www.agerpres.ro



17.08.2017 00:21

Concluziile liderului de sindicat după vizita ministerială de săptămâna trecută


A A

"Colaborarea cu Rheinmetall nu e de folos pentru Automecanica Moreni"


Inginerii de la Automecanica Moreni, care fac proiectare de transportoare, au un salariu cu mult sub salariul mediu brut pe economie

❚ „Să fie foarte clar... noua societate cu Rheinmetall nu ajută cu nimic Automecanica actuală. Vă închipuiți dumneavoastră că, în afară de 10-20 de inși, noua societate a Rheinmetall va lua personal care deja a ajuns la o vârstă înaintată, de 54-55 de ani, media?”, a declarat liderul de sindicat de la Automecanica, Constantin Bucuroiu ❚ „Nu poți să ții un inginer în industria de apărare să facă și proiectare de transportoaare, și alte cele... cu un salariu de mizerie” ❚ În luna septembrie, deoarece Tribunalul nu lucrează în perioada iulie- august, se va deschide un proces conducerii societății Automecanica Moreni pe problema salarizării

VIOLETA STANCIU

 


 

Liderul de Sindicat de la Automecanica Moreni, Constantin Bucuroiu salută implicarea constantă manifestată de ministrul Apărării Naționale, Adrian Țuțuianu și de ministrul Economiei, Mihai Fifor, în ceea ce privește viitorul uzinei dâmbovițene specializată pe producția de transportoare blindate, dar își păstrează în continuare scepticismul vizavi de societatea mixtă română-germană (Automecanica – Rheinmetall) care se prefigurează la orizont, a cărei soartă se va decide cel mai probabil săptămâna viitoare. Îngrijorarea sindicalistului pleacă de la faptul că firma Rheinmetall acționează de pe poziții de forță în sensul că a pus deja niște condiții de neacceptat părții române. În opinia lui Bucuroiu acest lucru arată poziția dominantă, de comandă, pe care nemții vor s-o aibă în noua societate mixtă, unde partea română va trebuie să comande produsul, să-l cumpere și dacă se poate să-l plătească... și în avans. Regretul major al liderului de sindicat de la Moreni este neimplicarea Uzinei Automecanica în proiectul Piranha.

„Din punct de vedere al vizitei ministrului Apărării Naționale, Adrian Țuțuianu și a ministrului Economiei, Mihai Fifor la Moreni... rezultatul care se întrevede este continuarea programului cu Rheinmetall, care înseamnă acel transportor pe care trebuie să-l facem noi împreună cu firma germană. Totuși eu rămân cu sceptimismul meu pentru că Rheinmetall a pus niște condiții care îmi arată că el nu vine ca un partener egal cu mine, vine ca o firmă care spune «Domne, mie îmi garantezi că vei lua transportorul de la mine, după ce îl execut, și pentru asta îmi plătești înainte un avans» . De aici vine scepticismul meu, pentru că este foarte greu de conceput că cineva va putea să facă acest lucru cu toată dorința ministrului Apărării, Adrian Țuțuianu care văd că este hotărât să aducă și să facă la Moreni acest produs, să-l scoată pe piață... ca să poată să-l achiziționeze Armata. Dar mă îndoiesc că va avea pârghiile prin care să obțină această plată în avans... firmei celei mari. Deci de aici vine scepticismul meu... cu toate că dorința ministrului Țuțuianu și a ministrului Fifor este de a rezolva problema industriei de apărare din județul Dâmbovița și aici mă refer la Moreni, pentru că celelalte două au comenzi pe export și stau bine deocamdată. Este clar că dorința ministrului Apărării, Adrian Țuțuianu este de a rezolva problema aceasta, care ar rezolva de fapt într-o mare măsură industria românească de apărare, pentru că transportorul înseamnă o colaborare foarte largă pe orizontală. Sunt de acord cu bunele intenții ale ministrului Țuțuianu care se zbate și vine cu ministrul Economiei, și multe alte lucruri pe care încearcă să le facă, dar eu zic că era de preferat ca Piranha, produs de o firmă americană, să fie adusă la Moreni, în societatea veche, pentru că noua societate care se formează nu va avea de-a face cu vechea societate. Și atunci puteam foarte bine să continuăm programul pe Piranha pe care vrea Armata să-l achiziționeze, acele 94 de bucăți, plus 134, care ar fi rezolvat în totalitate problema transportorului blindat și a industriei românești. Acest lucru ar fi fost un lucru foarte bun pentru noi”, ne-a declarat ieri liderul de sindicat de la Uzina Automecanica Moreni, Constantin Bucuroiu.

„Va fi un război total la achiziție între firma americană și noua societate cu Rheinmetall, iar Automecanica actuală va rămâne în totalitate... pe dinafară”

Mai mult de atât, liderul de sindicat de la Moreni atrage atenția factorilor responsabili că, prin cele două societăți de profil (germană și americană) care intră pe piața românească a transportoarelor blindate, există riscul ca Automecanica Moreni să dispară... de la sine. Tot de la Constantin Bucuroiu am aflat că proiectul de societate mixtă... cu Rheinmetall, dacă se va materializa, nu va fi de nici un folos actualei Uzinei Automecanica Moreni. Și atunci ne întrebăm retoric, de ce atâta zbatere...?

„Eu am spus foarte clar că Uzina Mecanică București nu face transportoare pe roți, ceea ce creează o mare problemă pentru această societate. Plus de asta, gândiți-vă, 94 de transportoare Piranha, plus alte 135, înseamnă câțiva ani buni de achiziții, care se întind cel puțin până în anul 2022, iar 2022, pentru Automecanica Moreni, înseamnă cinci ani... de zbatere în necunoscut. Eu am spus și sunt de acord că ceea ce face Adrian Țuțuianu, ca ministru al Apărării, trimițând mașinile la reparat este clar că e o salvare a Uzinei Automecanica, pentru că fără aceste mașini la reparat uzina avea program zero. Problema este alta, că se creează un nou concurent pe piața românească, este vorba de o societate americană care intră în România. În al doilea rând va fi un război total la achiziție între firma americană și noua societate cu Rheinmetall, iar Automecanica actuală va rămâne în totalitate... pe dinafară. Să fie foarte clar... noua societate cu Rheinmetall nu ajută cu nimic Automecanica actuală. Vă închipuiți dumneavoastră că, în afară de 10- 20 de inși, noua societate a Rheinmetall va lua personal care deja a ajuns la o vârstă înaintată, de 54-55 de ani, media? Eu vedeam cu totul altfel lucrurile... Rheinmetall să fi venit să investească în actuala Automecanica Moreni, să fi făcut un parteneriat pe produsul pe care vrea să-l execute, dar în societatea Automecanica existentă, și să se treacă la un program de întinerire a forței de muncă, din mers, preluându-se astfel din experiența celor care mai sunt încă în Uzina Automecanica Moreni. Și atunci nu mai cream o societate la Moreni și încă una la București, care să se bată între ele. Și știți cum este, doi se bat și al treilea câștigă... și cine știe cine naiba mai câștigă în viitorul apropiat... Nu sunt optimist deloc deși văd zbaterea lui Țuțuianu... Vă rog să mă credeți că pe mine omul acesta m-a surprins cu dorința lui de a face, dar dacă domnia sa a spus că noi nu stăpânim bine situația... cred că la nivelul Ministerului Apărării Naționale nu se cunoaște foarte bine situația acestei concurențe care se creează în România pe transportorul blindat. Că se creează o concurență ar fi bine, dar dacă ar fi pe niște principii sănătoase! Noi nu avem treabă cu managementul, noi doar îi monitorizăm. Pentru noi nu contează cine este în vârful piramidei, pe noi ne interesează ce se face pentru Automecanica Moreni”, a mai precizat liderul de sindicat Bucuroiu.

Sindicatul cheamă „la bară” conducerea, pe problema salarizării

În contextul majorărilor salariale care a cuprins România, în mod special sectorul bugetar, unde femeile de serviciu din administrația publică locală, și chiar măturătorii stradali... câștigă mai mult decât un inginer din industria de apărare, liderul de sindicat de la Automecanica se pregătește să deschidă proces conducerii societății, pe problema salarizării...

„Eu, în momentul de față, ca lider de sindicat, sunt în faza de a deschide un proces conducerii societății Automecanica Moreni pe problema salarizării. Având în vedere că Tribunalul nu lucrează în perioada iulie- august, acesta va demara în luna septembrie. Salariul la Uzina Automecanica Moreni este acum... de măturător. Nu poți să ții un inginer în industria de apărare care să facă și proiectare de transportoare, și alte cele... cu un salariu de mizerie. Noi am spus să se respecte Contractul Colectiv de Muncă, unde există o prevedere foarte clară cum că – la Uzina Automecanica, salariul nu poate fi sub salariul mediu brut pe economie - iar noi suntem cu peste 1000 de lei sub acesta”, a adăugat Constantin Bucuroiu, președintele de sindicat de la Automecanica Moreni.

Potrivit acestuia un inginer de la Automecanica Moreni are în prezent un salariu net de 1700 -1800 lei.



Comentarii

sau

AdaugĂŁ comentariul tĂŁu daca nu ai cont facebook

Nume:


Comentariu:



cod captcha



Din aceeaÂși categorie

România de peste Prut în cătarea criminală a Kremlinului (I)
Peste 1500 de elevi au plantat pomișori la Târgoviște
Muzeul „Casa Romanței” a omagiat Cartea
Marian Tănase, noul subprefect al județului Dâmbovița
,,Anul acesta mielușelul nu prea va mai fi pe mesele oamenilor’’
Muzeul "Casa Romanței" a omagiat Cartea
Șoșocismul de mahala
Constituirea Asociației de Dezvoltare Intercomunitară „TURISM ÎN BUCEGI”
Gabriel Purcaru și-a depus candidatura pentru funcția de primar al municipiului Moreni
Lipsa de medici, „rană deschisă” la Ambulanță


Politica de Cookie
Politica de Confidentialitate

Editorial

România de peste Prut în cătarea criminală a Kremlinului (I)

Pe măsură ce alegerile prezidențiale din România de peste Prut/Republica Moldova se apropie, Kremlinul putinist n-o slăbește din cătarea lui criminală. Printre armele pe care deja le-a pus în bătaie sunt și politicienii românofobi, unii dintre aceștia de neam românesc (!?), și politruci ruși de la Tiraspol, și găgăuzii delicatetei bașcane Evghenia Guțul cu sufletul tot dăruit țarului Putin și cu un kalașnikov pitit sub fustă. Este... [citește tot...]






Agentie imobiliara Sibiu
Anunturi Imobiliare Dambovita

Posta redactiei: fii jurnalist !

Fii jurnalist, introdu propriile tale stiri, fotografii, scrisori deschise, sesizari in sectiunea dedicata postei redactiei.

Ce anume iti poate strica fosa septica ecologica

Ce anume iti poate strica fosa septica ecologica
Cand esti nevoit sa-ti montezi o fosa septica ecologica deoarece in zona in care locuiesti nu exista canalizare este nevoie sa tii cont de anumite reguli de mentenanta pentru a nu afecta negativ sistemul septic si pentru a-i prelungi durata de viata. Acest lucru nu este benefic numai din punct de vedere financiar, dar te poate ajuta sa previi situatii neplacute cauzate de refulari sau mirosuri urate. [citește tot...]

Alte articole »

Trimite articol

publicitate

aparate foto digitale