:::SPORT:::MECIURI.SI.REZULTATE:::

FOTBAL :: ANCHETELE JURNAL DE DAMBOVITA :: Clasament final :: 1. Cristian Cherchez (Chindia Târgoviste) 18 :: 2. Andrei Ivan (CSU Craiova) 11,5 :: 3. Mihai Balasa (FC Crotone) 9,5 :: 4. Florin Tanase (Viitorul Constanta) 8,5 :: 5. Cosmin Matei (Dinamo Bucuresti) 6 :: 6. Daniel Popa (Chindia Târgoviste) 4,5 :: 7. Daniel Florea (Astra Giurgiu) 1,5 :: 8. Andrei Iliescu (Flacara Moreni) 0 :: 8. Nicolae Motoi (FC Aninoasa) 0 :: 8. Claudiu Voiculet (ASA Tg. Mures/ CFR Cluj) 0 :: Clasament cititori :: 1. Cristian Cherchez 92 5p :: 2. Andrei Ivan 69 4p :: 3. Cosmin Matei 61 3p :: 4. Daniel Popa 49 2p :: 5. Florin Tanase 45 1p :: Clasament oficiali :: 1. Cristian Cherchez 61 5p :: 2. Mihai Balasa 50 4p :: 3. Andrei Ivan 31 3p :: 4. Cosmin Matei 24 1,5p :: 4. Daniel Popa 24 1,5p :: Clasament specialisti :: 1. Cristian Cherchez 44 5p :: 2. Mihai Balasa 28 4p :: 3. Florin Tanase 14 3p :: 4. Cosmin Matei 13 2p :: 5. Daniel Popa 12 1p :: Clasament ziaristi Jurnal de Dâmbovita :: 1. Andrei Ivan 16 4,5p :: 1. Florin Tanase 16 4,5p :: 3. Cristian Cherchez 2 3p :: 4. Mihai Balasa 1 1,5p :: 5. Daniel Florea 1 1,5p ::

Teme principale

Prima pagin (PDF)

Newsletter

Aboneaz-te pentru a primi buletinul de tiri prin email

Adresa ta de email:
Agentia Nationala de presa AGERPRES - www.agerpres.ro



17.11.2009 00:51


A A

American Comittee Against Corruption (ACAC) a publicat recent cartea

American Comittee Against Corruption (ACAC) a publicat recent cartea

Cartea „Bsescu – ruinea României” urmrete cursul flotei române ti comerciale i de pescuit oceanic într-o mare de corupie, disprând, în final, în propriul „triunghi al Bermudelor”. Afacerea a fost numit „cel mai grav caz de corupie” din istoria României. Documentarea amnunit cuprinde o serie de informaii, de la reportaje media ample pân la aciuni în justiie. Este povestea a aproape 40 de ani de corupie, înelciune, nepotism i fraud de mod veche. Este avansarea lui Traian Bsescu, de la un marinar de rând, la cpitan de vas, în timpul regimului comunist, cu un posibil ocol prin securitate, i apoi la funciile de primar al Bucuretiului, ministru al transporturilor i, în ultim faz, preedintele României. „Traian Bsescu a afiat o aproape dispreuitoare indiferen pentru lege i o continu înclinaie pentru abuz de putere”. Cartea conine de asemenea revelaii i întrebri despre recordul i performana marinarului care a devenit preedinte.

❚Dosarul „Flota” este numele celui mai mare scandal postdecembrist din România, avându-l pe Traian Bsescu în epicentru. Pe atunci ministru al transporturilor, Traian Bsescu era cel mai vizat dintre cele 80 de persoane acuzate într-o investigaie, lansat nu de adversarii si politici, ci chiar de colegii si din Partidul Democrat. Acuzaia este c, în calitate de ministru al transporturilor, a aprobat în 1991 vânzarea a 16 vapoare ale firmei de stat PETROMIN ctre firma norvegian KLAVENESS „pentru 1 USD bucata”, aa cum se arat într-un reportaj din „Financiarul” – o publicaie de business din România.

❚PETROMIN, având 80 de vase de mare tonaj, a dat la scurt timp faliment, din cauza managementului defectuos. Un numr de vase, valorând zeci de milioane de dolari, au fost ipotecate pentru sume mari, ajungând apoi s fie vândute pentru 1 USD bucata, iar altele au fost sechestrate în porturi strine pentru a acoperi datorii nepltite. PETROMIN a rmas fr nici un vas, dar cu 20 milioane de USD datorie ctre o banc din Oslo.

"Basescu - rusinea Romaniei"❚Colapsul companiei i dispariia vaselor s-au produs pe tura lui Traian Bsescu, care deinea nu numai funcia de ministru al transporturilor, ci i de director interimar al PETROMIN, ridicând semne de întrebare asupra unui conflict de interese. Direcia General de Stat pentru Control Financiar a estimat c paguba pentru managementul defectuos al companiei PETROMIN, în perioada 1991-1999, se ridic la o sum de peste 150 milioane de dolari.

❚Procurorii, încercând s dezlege misterul deciziilor stupide cu potenial de criminalitate economic, l-au acuzat pe Traian Bsescu de abuz în tranzacia din 1996, dar acuzaiile au fost retrase din lips de probe; o nou investigaie a avut loc în 2004, realizat de o comisie parlamentar.

❚ Investigaia Comisiei Parlamentare asupra scandalului a produs un raport de 700 de pagini. Comisia, alctuit din 13 membri ai Parlamentului provenii din aproape toate partidele, „a ajuns la concluzia c preedintele Bsescu a înclcat aproape fiecare prevedere constituional posibil”, dup cum spune cartea, i „l-a acuzat de nu mai puin de 19 înclcri serioase ale legii fundamentale”. Cu toate acestea, cazul a fost întrerupt din cauza imunitii prezideniale. Traian Bsescu va putea fi tras la rspundere pentru dispariia a aproape 300 de nave, în afara cazului în care va fi reales preedinte al României.

❚În decembrie 1989, România avea 286 de nave în bun stare de navigabilitate în flota sa maritim comercial, incluzând aproape 190 de nave în condiie bun sau chiar excelent, aflat pe locul 9 în lume la categoria „flote comerciale”. Guvernul post-revoluionar le-a divizat în 3 întreprinderi: NAVROM, ROMLINE i PETROMIN, toate „scufundându-se” ulterior, în timp ce navele lor au ajuns pe mâini strine.

❚Bsescu, în calitate de ministru al transporturilor, a semnat în 1991 o scrisoare de intenie împreun cu reprezentani ai PETROMIN i KLAVENESS pentru stabilirea unei societi mixte româno-norvegiene, cu baza în Liberia, societate denumit PETROKLAV, avându-l pe Traian Bsescu în funcia de director. Noua companie PETROKLAV s-a mutat, dup scurt timp, din Liberia în Bahamas. Afacerea a fost construit în jurul a 16 nave române ti, dintre care 15 nave urmau s intre într-un proces de îmbuntire tehnologic. Firma KLAVENESS trebuia s managerieze compania PETROKLAV. Navele au constituit garanie suplimentar pentru împrumuturile, în valoare total de 109 milioane de dolari, acordate de o banc din Oslo pentru finanarea îmbuntirilor tehnologice. Pân în 1999, toate cele 16 nave ale României au fost vândute pentru a plti împrumutul. Astfel, 10 nave au fost vândute cu pre redus, iar celelalte 6 au fost sechestrate i apoi vândute.

❚Procurorii afirm c Bsescu a încuviinat toate aceste tranzacii, fr s fi obinut aprobarea Guvernului României, dup cum prevede legea (scrie în ziarul „Financiarul”). Mai mult, conform „Financiarul”, PETROMIN nu a primit nici 1 USD din milioanele împrumutate pentru îmbuntirea flotei, pe durata celor 8 ani.

❚Cartea „Bsescu – Ruinea României” pune nite întrebri critice: cine a fost responsabil pentru pierderea flotei marine comerciale a României i împovrarea rii cu o grmad de datorii în strintate? Unde sunt în acest moment navele i cum au ajuns cele mai bune dintre ele în mâinile unor politicieni de vârf ai României i cine a profitat?

❚Flota de pescuit a României a avut o soart similar. Navele Companiei Române de Pescuit Oceanic (companie care a fost privatizat i vândut unor magnai greci) erau implicate în activiti de contraband, dup cum scrie în „Financiarul”. În data de 17 octombrie 2007, ziarul „Cotidianul” a denumit Dosarul „Flota” „cel mai grav caz de corupie din istoria României”. „A pocnit ca un balon de spun” mulumit unui inginer electronist i unui contabil care au scormonit adânc prin cele 192 de volume i aproape 50.000 de pagini ale Dosarului „Flota”. Acetia au reuit s arate c vânzarea celor 15 nave comerciale ale PETROMIN au costat statul peste 300 milioane de dolari, dei contabilitatea creativ a PETROMIN le-a catalogat ca neavând nici o valoare, luând în considerare ipotecile i uzura navelor.

❚O figur cheie în scandal a fost Clin Marinescu, un director al PETROMIN, care a continuat s lucreze pentru Traian Bsescu în Ministerul Transporturilor, dup cum se arat în „Cotidianul”, care mai scrie c „societatea mixt PETROKLAV a fost astfel jefuit i a servit ca paravan pentru a ascunde faptul c întreaga plat a managementului a fost încasat doar de firma-partener norvegian, iar aceasta pltea, în consecin, salarii uriae directorilor proaspei numii, Traian Bsescu i Virgil Toanchin”. Marinescu este denumit „omul lui Bsescu”.

❚De-a lungul carierei lui Traian Bsescu, au fost ridicate semne de întrebare despre legturile acestuia cu serviciul de securitate al dictatorului comunist Nicolae Ceauescu i despre rolul pe care acest fapt l-a jucat în ascensiunea meteoric a lui Traian Bsescu de la un marinar de rând la cel mai tânr cpitan de vas i apoi lider politic. Aceste legturi sunt desigur misterioase, mai multe surse citate în cartea „Bsescu – Ruinea României” sugereaz c viteza ascensiunii sale i natura sarcinilor primite reflect influena pe care serviciul secret de informaii a exercitat-o pentru a-l ridica pe unul dintre favoriii si.

❚Potrivit site-ului allexperts.com, Bsescu a fost în repetate rânduri acuzat de implicare în infama Securitate a regimului comunist, dei nici o dovad concret nu a fost prezentat vreodat.

❚Unii dintre partenerii apropiai lui Bsescu, din timpul zilelor sale de marinar i pân astzi, sunt foti sau actuali ofieri de securitate i muli dintre ei au deinut posturi cheie în guvern.

❚„Jurnalul Naional”, în data de 30 ianuarie 2008, dedic „fostului marinar” un reportaj în care scrie c „Traian Bsescu a fost numit cpitan de vas de PCR, cu binecuvântarea serviciului secret de securitate, fr s fi avut experiena necesar”. Cpitanii, dup cum se spune, aveau nevoie de acceptul securitii pentru a pleca din ar. Acea lips de experien poate s fi cauzat un incendiu în portul francez Rouen, incendiu care a provenit de la nava „Arge”, aflat sub comanda lui Traian Bsescu, care a pârjolit alte 37 de nave, conform anchetelor publicate de „Jurnalul Naional”.

"Basescu - rusinea Romaniei"Nota redaciei: Într-un comunicat de pres remis Ageniei Reuters, pe fluxul dedicat anunurilor pltite (pentru care agenia nu-i asum responsabilitatea), a fost prezentat cartea „Bsescu: The Shame of Romania” („Bsescu – Ruinea României”) – afacerea flota.
Cartea a fost scris sub pseudonim, aa cum precizeaz comunicatul, pentru a fi protejate sursele scriitorului, precum i securitatea acestuia.
Comunicatul mai arat c scriitorul este un observator vechi al scenei româneti, precum i faptul c a studiat rapoarte media i investigaii parlamentare pentru a scrie despre cel mai mare caz de corupie din România.
Redacia noastr nu comenteaz în nici un fel aceast apariie care, evident, se circumscrie campaniei anti-Bsescu. Textul pe care îl citii astzi este o traducere dup prezentarea acestei cri, primit asear la redacie, prin Pota Român, direct de la Comitetul American Împotriva Corupiei (American Comittee Against Corruption) din SUA.

Mâine: Vom spicui din prezentarea oficial a crii „Bsescu – Ruinea României”, primit prin coresponden din SUA la redacie. Vom citi din cazurile aflate în aceste zile în dezbatere public: afacerile lui Omar Hayssam, afacerile Elenei Bsescu, afacerile Ioanei Bsescu, afacerile lui Mircea Bsescu .a.

 

 




Comentarii

sau

Adaugã comentariul tãu daca nu ai cont facebook

Nume:


Comentariu:



cod captcha



Din aceeaºi categorie

Schimbri n premier absolut n cartierele Srbi i Prepeleac
Amenzi de aproape 10 miliarde lei vechi pentru munca la negru
Parlamentarii de Dmbovia, chemai s se implice n criza medicamentelor
Partidul "Balama"
La Primria Geti, proiecte n lucru
Sptmna controalelor silvice
nc dou cazuri de grip AH1N1 n Dmbovia
Zeci de pietoni i oferi sancionai
Serviciile voluntare pentru Situaii de Urgen, "mna dreapt" a pompierilor
Bnuii de furturi din locuine, cercetai de poliiti

Editorial

Partidul "Balama"

GEORGE COAND


E drept c în fascinanta noastr via politic se petrec, de un sfert de veac încoace, întâmplri, evenimente, trenii – luai-le cum v convine – care uimesc i faimoasele democraii euroatlantice, care democraii se uit spre spaiul politic valaho-carpatic ca la un bizar spectacol de circ i-i tot bat capul ca s priceap cum devine cazul cu emergenta democraie de pe la gurile Dunrii, dar... [citete tot...]


Follow artpress_tgv on Twitter




anunt angajare

Pota redaciei: fii jurnalist !

Fii jurnalist, introdu propriile tale stiri, fotografii, scrisori deschise, sesizari in seciunea dedicat postei redactiei.

Director sportiv in China

Director sportiv in China
Bun ziua doamnelor și domnilor in primul rnd vreau s m prezint, sunt nscut n Trgoviște numele meu este Claudiu Stefan Stoica am 42 de ani. Sunt plecat din Romnia de 17 ani și cu mult sacrificiu am putut s-mi fac un nume important n fotbalul spaniol .Cum am scris lnainte locuiesc n Spania și sunt antrenor UEFA PRO nivelul 3 care este cel mai nalt grad de antrenor la ora actuala . Actualmente sunt directorul sportiv n China la o cunoscuta echip de fotbal. V mulțumesc pentru... [citete tot...]

Alte articole »

Trimite articol

publicitate

anunt teren


anunt umanitar

aparate foto digitale



POLITICIENI PE FACEBOOK
Adrian TUTUIANU
Cristian STAN
Ionut SĂVOIU
Ludovic ORBAN
Iulian VLADU


BLOGROLL POLITIC
Leonardo BADEA
PSD Dambovita
PLR Dambovita
PNL Targoviste
Ciprian PREDUT