Teme principale
- Actualitati
- Anchete
- Interviuri
- Vox populi
- Politic
- Social
- Economic
- Cultura.Invatamant
- Caleidoscop national
- Panoramic sportiv
- Divertisment
- TV ARTPRESS
Prima paginĂŁ (PDF)
Newsletter
Aboneaza-te pentru a primi buletinul de stiri prin email
04.07.2024 00:17
Pentru că uzina duce în „cârcă” niște datorii istorice
Privatizarea Automecanica Moreni, o misiune (im)posibilă
*„Dacă soluția ar fi privatizarea, pentru asta trebuie să i se șteargă cele 70 milioane de lei datoria pe care o are Automecanica Moreni”
Este foarte greu pentru Uzina Automecanica Moreni să se privatizeze pe modelul Automecanica Mediaș, cumpărată recent de Rheinmetall care a preluat 72,5% din acțiunile societății, a declarat liderul de sindicat morenar, Constantin Bucuroiu. Dacă ar exista o astfel de soluție pentru Automecanica Moreni, privatizarea acesteia nu s-ar putea face decât prin ștergerea datoriilor istorice pe care uzina le duce în cârcă, lucru cam greu de făcut, dar nu imposibil.
,,Eu i-am spus și ministrului Economiei că dacă șansa, soluția ar fi privatizarea, pentru asta trebuie să i se șteargă cele 70 milioane de lei datoria pe care o are Automecanica Moreni. Numai în acest caz ar deveni atractivă la privatizare. Vă dați seama că nimeni nu se bagă pe o societate cu datorii... S-a creat acea structură pentru societățile din sectoarele speciale din industria de apărare care poate să le preia cu datorii cu tot, să la curețe și după aceea să le scoată la privatizare. Există și în gândirea noastră că soluția asta ar fi. Această structuă poate să facă din Automecanica Moreni o societate atractivă care să poată fi cumpărată. Automecanica Moreni, în 2002, când s-au înființat, prin hotărâre de guvern, parcurile industriale nu avea niciun leu datorie. Atunci se spunea că acolo unde se fac parcuri industriale se șterg datoriile. Automecanica Moreni a pierdut jumătate din patrimoniu, jumătate din infrastructura pe care o avea, și nu a primit absolut nimic la schimb. A fost o lovitură din care Automecanica nu a avut decât de pierdut. Lucrul acesta a costat-o și după aceea, pentru că i-a fost greu să mai revină, mai ales pe fondul celor 10-15 ani care au urmat fără contracte și comenzi. Asta a fost lovitura dură pentru Automecanica Moreni. Mediaș a fost o societate care a fost privatizată, ea acum a fost cumpărată de nemți de la un patron român. E cu totul altceva, față de noi”, ne-a declarat liderul de sindicat Constantin Bucuroiu.
Violeta Stanciu
Comentarii
sau
AdaugĂŁ comentariul tĂŁu daca nu ai cont facebook
Din aceeaÂși categorie
Modernizarea intrării în Târgoviște dinspre PriseacaSubprefectul Marian Tănase, avertisment sever pentru directorul ANIF Dâmbovița
Corneliu Ștefan, vicepreședinte pentru Regiunea Sud la Congresul PSD
Recalcularea pensiilor, gata până la 1 septembrie 2024
Primul Centru de colectare a deșeurilor prin aport voluntar, în faza de construcție
Continuitate și parteneriate solide în pregătirea alegerilor din 2024
Planurile PSD pentru alegerile din toamnă
PSD Dâmbovița îl susține pe Marcel Ciolacu pentru funcția de președinte al PSD
Lucrările la DN 7 Bâldana - Titu, în plină turație
Centura pentru Pucioasa și Fieni, aprobată de Guvern
Editorial
Alegerile primare europene și dezbaterile Spitzenkandidat în 2024 (II)
DAN LUCA
În primăvara lui 2024, înainte de alegerile europene din iunie, au fost 3 dezbateri oficiale, clasificate ca Spitzenkandidat.
Orașul Maastricht a fost și de data aceasta locul primei dezbateri Spitzenkandidaten înainte de alegerile pentru Parlamentul European. După 2014 și 2019, ziua de 29 aprilie 2024 a fost aleasă pentru a reuni ofertele... [citește tot...]
Posta redactiei: fii jurnalist !
Fii jurnalist, introdu propriile tale stiri, fotografii, scrisori deschise, sesizari in sectiunea dedicata postei redactiei.