Teme principale

Prima paginã (PDF)

Newsletter

Aboneaza-te pentru a primi buletinul de stiri prin email

Adresa ta de email:
Agentia Nationala de presa AGERPRES - www.agerpres.ro



15.03.2021 00:25

Din cauza nerespect�rii Constitu�iei Rom�niei �i a Codului Administrativ (OUG 57/2019)


A A

�EDIN�E ILEGALE �N CONSILII LOCALE DIN D�MBOVI�A (I)

ªEDINÞE ILEGALE ÎN CONSILII LOCALE DIN DÂMBOVIÞA (I)

*Ilegalit�ți, abuzuri, discriminare, înc�lc�ri de drepturi fundamentale constituționale, toate acestea și multe altele fac de câțiva ani „REGULA” în organizarea și desf�șurarea ședințelor de Consiliu local în marea majoritate a UAT-urilor din județul Dâmbovița

*Cu câteva excepții notabile, prim�riile din Dâmbovița au înc�lcat flagrant multe dintre prevederile Constituției României și pe cele ale Codului Administrativ (OUG 57/ 03.07.2019) publicat în Monitorul Oficial nr.555 din 05.07.2019, precum și pe cele ale Legii 52/2003 a transparenței decizionale

*SCRISOARE DESCHIS� c�tre conducerea administrației publice județene, c�tre toți parlamentarii de Dâmbovița, c�tre toate instituțiile abilitate care doresc s� stopeze acest fenomen administrativ grav și penal

*Procese pierdute de prim�rii din cauza nepublic�rii în pres� a ordinii de zi

 

 

ALINA MAVRODIN VASILIU


Sesiz�rile cotidianului „JURNAL DE DÂMBOVI�A” trimise de câ�iva ani c�tre ace�ti „profesioni�ti” din administra�ia public� dâmbovi�ean� par s� îi fi ambi�ionat, din p�cate, s� ne arate cât sunt de „creativi” în NErespectarea legii, creând un adev�rat „grup organizat” care pretinde c� „interpreteaz�” prevederile legale, pe care de câ�iva ani ni le repet� obsesiv ca ni�te fla�nete ale c�ror manivele le b�nuim. Ei desigur, pretind c� au organizat legal �edin�ele de Consilii Locale în ultimii ani, de�i, în dispre�ul legii, nu au publicat „Ordinea de zi” (conf. Art. 135) �i în presa local�, oricum NU în cotidianul „JURNAL DE DÂMBOVI�A” - SINGURUL cotidian local aflat în difuzare public� în jude�ul Dâmbovi�a. Aceast� publica�ie nu face parte din MASS-MEDIA jude�ului? Citi�i �i v� ve�i l�muri! De curând, am trimis o nou� serie de adrese oficiale prin care am sesizat aceste abuzuri. Public�m ast�zi o sintez� a acestora, sub form� de...

SCRISOARE DESCHIS�

C�tre conducerea administra�iei publice jude�ene, c�tre to�i parlamentarii de Dâmbovi�a, c�tre toate institu�iile abilitate care doresc s� stopeze acest fenomen administrativ grav �i penal

V� aducem la cuno�tin�� �i pe aceast� cale o situa�ie deosebit de grav�, cu v�dite consecin�e penale care îngr�de�te NU doar dreptul jurnali�tilor, ci �i pe cel al cet��enilor obi�nui�i, de a avea acces la informa�iile de interes public. Totodat�, consider�m c� aceast� situa�ie critic� (pe care o semnal�m de câ�iva ani �i o readucem pe larg în aten�ia public�) reprezint� �i un grav atac la existen�a �i libertatea presei scrise, societ��ile de pres� devenind, în ultimii ani, victimele comenzilor politice, ale stilului abuziv �i discre�ionar în administra�ia public� �i ale unui comportament nedemocratic manifestat de diver�i politicieni, primari �i de reprezentan�i ai unor institu�ii publice din jude�ul Dâmbovi�a. În sus�inerea demersului nostru ne baz�m pe prevederile Constitu�iei României: art. 30 “Libertarea de exprimare”; art. 31 “Dreptul la informa�ie” �i pe cele specifice din Codul Administrativ (OUG 57/03.07.2019), respectiv: art.135 „Ordinea de zi”, art.314 (alin.1), �i art.335 (alin.1) „Licita�ii”.

 

EXTRAS DIN CONSTITU�IA ROMANIEI

Capitolul II - Drepturile �i libert��ile fundamentale

Articolul 30

Libertatea (1)

Libertatea de exprimare a gândurilor, a opiniilor sau a credin�elor �i libertatea crea�iilor de orice fel, prin viu grai, prin exprimare scris, prin imagini, prin sunete sau prin alte mijloace de comunicare în public, sunt inviolabile. (2) Cenzura de orice fel este interzis�. (4) Nici o publica�ie nu poate fi suprimat�.

Articolul 31

Dreptul la informa�ie (1)

Dreptul persoanei de a avea acces la orice informa�ie de interes public nu poate fi îngr�dit. (2) Autorit��ile publice, potrivit competen�elor ce le revin, sunt obligate s� asigure informarea corect� a cet��enilor asupra treburilor publice �i asupra problemelor de interes personal.


V� inform�m c� am sesizat oficial, în repetate rânduri, în ultimii ani, aceast� situa�ie, dar mul�i dintre primari �i �efi de institu�ii publice pretind în continuare c� î�i public� anun�urile doar pe site-uri proprii, înc�lcând evident prevederile legale. În realitate, a�a cum a reie�it din monitoriz�ri realizate de redac�ia cotidianului “JURNAL DE DÂMBOVI�A”, multe prim�rii �i chiar institu�ii publice din jude�ul Dâmbovi�a nici nu aveau înc� site func�ional la data monitoriz�rii, unele abia dac� aveau „site-ul” în lucru, altele nu î�i actualizau site-urile, nu î�i publicau anun�urile de convocare ale �edin�elor de Consiliu Local, hot�rârile de Consiliu Local �i nici alte anun�uri de interes public prev�zute de legile anterioare adopt�rii OG 57/2019. Nici de doi ani încoace nu am observat o prea mare h�rnicie pe paginile de internet ale UAT-urilor �i nici pe ale multor institu�ii publice, desigur tot cu unele excep�ii care confirm� îns� REGULA. Tocmai am realizat o nou� monitorizare a lor...

PROCESE PIERDUTE DE PRIM�RII DIN CAUZA NEPUBLIC�RII ÎN PRES� A ORDINII DE ZI

Este deja de notorietate c� unele UAT-uri au pierdut procese în instan��, ca urmare a faptului c� nu au putut face dovada publicit��ii pentru convocarea �edin�elor de Consiliu Local sau pentru proceduri de licita�ie, iar aceast� situa�ie avem informa�ii c� va lua amploare �i în jude�ul Dâmbovi�a. Având în vedere jurispruden�a în acest domeniu, consider�m c� suntem pe deplin îndrept��i�i s� v� inform�m c� exist� pericolul ca instan�ele judec�tore�ti s� fie sesizate în continuare cu astfel de spe�e, cu suportarea consecin�elor de rigoare. Tot de notorietate este �i faptul c� pe pia�a ”mass-media” dâmbovi�ean� exist� de câ�iva ani o practic� ilegal� a distribuirii unor tip�rituri, a�a zise “publica�ii”, neînseriate oficial prin cod ISSN (a�a cum o impun prevederile Codului Fiscal �i cele ale Legii depozitului legal), unele autointitulate chiar “cotidian”, trase la xerox �i puse la dosare, având îns� o apari�ie neregulat�, neprev�zut� �i nefiind difuzate prin re�elele conven�ionale de difuzare public� a presei. De ele s-au folositde câ�iva ani �i Grupurile de Ac�iune Local� (GAL-urile), majoritatea ocolind sistematic s� î�i publice anun�urile în cotidianul „JURNAL DE DÂMBOVI�A”- SINGURUL cotidian aflat în difuzare public�!!! De ce oare? Prietenii �tiu de ce! V� mai inform�m �i c� un site de institu�ie nu este “mijloc de informare în mas�”, Codul Administrativ precizând f�r� echivoc în articolele sus men�ionate c� anun�urile (de ex. cele de licita�ii) trebuie publicate în Monitorul Oficial, într-un cotidian na�ional �i într-un cotidian local, pe pagina de internet a institu�iei, etc. Acesta, ca principiu de publicitate �i de transparen��! A�adar, re�ine�i �i din aceast� enumerare c� pagina de internet a unei UAT, institu�ie, etc, nu este mijloc de informare în mas�. Numai cine nu vrea, nu pricepe!

ZIARUL TIP�RIT-DOCUMENT ÎN ARHIVELE INSTITU�IILOR STATULUI

De asemenea Codul Fiscal, la Cap.8 define�te ZIARUL �i REVISTELE ca fiind orice tip�rituri care au cod ISSN, cu obliga�iile fiscale de rigoare. În plus, ziarul tip�rit intr� conform legii în depozitul legal al Bibliotecii Jude�eane �i la Bibliotecii Na�ionale a României, prin care se asigur�, referin�a documentar� pentru orice persoan�, institu�ie interesat� �i se poate verifica dovada publicit��ii f�cute de autorit��ile publice pentru actele, hot�rârile �i dispozi�iile pe care au obliga�ia s� le aduc� la cuno�tin�a public�. Ziarul trebuie s� aib� publicat� �i o caset� de redac�ie, cu numele �i func�iile din colectivul redac�ional �i, desigur, s� îi fie jurnali�tii angaja�i cu forme legale!

O METOD� DE SUPRIMARE A UNUI COTIDIAN INDEPENDENT �I INCOMOD

Aceast� situa�ie ilegal� �i nedemocratic� pe care o semnal�m reprezint� �i una dintre cauzele economice majore care contribuie la suprimarea de publica�ii (fapt� interzis� de Art. 30, alin. 4 din Constitu�ia României). Facem aceast� subliniere pentru c� publicarea anun�urilor �i a celorlalte servicii de publicitate legal� reprezint�, în orice stat de drept, sursa principal� �i transparent� de finan�are a unei publica�ii tip�rite, pe care legiuitorul a avut-o în vedere. A�i în�eles acum de ce este ocolit, de câ�iva ani, în mod organizat, cotidianul „JURNAL DE DÂMBOVI�A” de la publicarea anun�urilor de interes public? De zici c� a dat cineva „comand� pe unitate” �i nu se g�se�te nici o minte lucid�, cu fric� de Dumnezeu �i de lege, ca s� dea „la loc comanda”...

CE PREVEDE �I OBLIG� CODUL ADMINISTRATIV (OUG 57/2019) PENTRU PUBLICAREA „ORDINII DE ZI” A �EDIN�ELOR DE CONSILIU LOCAL

Art.135 „Ordinea de zi”

Proiectul ordinii de zi a �edin�elor Consiliilor Locale se aduce la cuno�tin�� prin Mass-Media, prin afi�are pe pagina de internet a UAT-urilor SAU prin orice alt mijloc de publicitate. Acest SAU (pentru cine are cuno�tin�e minime elementare de gramatic�) este alternativa oferit� de legiuitor pentru pagina de internet a UAT-urilor, din motivele precizate anterior. În plus, am observat c� fenomenul îngrijor�tor al ocolirii cotidianului JURNAL DE DÂMBOVI�A pentru publicarea „Ordinii de zi” a �edin�elor Consiliului Local �i al „pitirii” acestor anun�uri prin „alte mijloace de publicitate” prezint� pentru reprezentan�ii UAT-urilor avantaje ilegale pe care orice anchet� serioas� f�cut� de oameni ai legii cu �tiin�� de carte (�i f�r� comenzi politice!) ar demasca fapte foarte grave de corup�ie, complicitate la ilegalit��i �i îngr�diri grosolane ale unor drepturi �i libert��i cet��ene�ti constiti�ionale. În mod evident, nu ocole�ti cotidianul „Jurnal de Dâmbovi�a” pentru publicarea anun�urilor, decât dac� ai ceva de ascuns, nu dore�ti s� �tie opinia public�! (va urma)

 

Episodul al II-lea - aici

Exemple din jurispruden��: Hot�râri de Consiliu Local �i de Consiliu Jude�ean anulate în instan�e �i acte administrative declarate nelegale din cauz� c� au fost adoptate cu înc�lcarea prevederilor legale privind publicitatea în pres� �i pentru nerespectarea transparen�ei decizionale. Aviz amatorilor!

 




Comentarii

sau

Adaugã comentariul tãu daca nu ai cont facebook

Nume:


Comentariu:



cod captcha



Din aceeaºi categorie

Sistemul de supraveghere din T�rgovi�te va fi gata p�n� la debutul anului �colar
BEZNA TRANSPAREN�EI �N ZECI DE PRIM�RII
Prefectul c�tre toți primarii: "Respectați legile �ntocmai!"
ȘEDINȚE ILEGALE �N CONSILII LOCALE DIN D�MBOVIȚA (II)
Cele patru sta�ii pentru vehiculele electrice, func�ionale
Criza COVID-19 a l�sat elevii f�r� "Laptele �i cornul"
117 avize de securitate pentru incendiu
Risc seismic la sediul CJD
Asisten�a social�, sub strict� monitorizare
Continu� investi�iile �n infrastructur� la R�cari


Politica de Cookie
Politica de Confidentialitate

Editorial

Alegerile primare europene �i dezbaterile Spitzenkandidat �n 2024 (II)

DAN LUCA

În prim�vara lui 2024, înainte de alegerile europene din iunie, au fost 3 dezbateri oficiale, clasificate ca Spitzenkandidat.

Orașul Maastricht a fost și de data aceasta locul primei dezbateri Spitzenkandidaten înainte de alegerile pentru Parlamentul European. Dup� 2014 și 2019, ziua de 29 aprilie 2024 a fost aleas� pentru a reuni ofertele... [cite�te tot...]





Agentie imobiliara Sibiu
Anunturi Imobiliare Dambovita

Posta redactiei: fii jurnalist !

Fii jurnalist, introdu propriile tale stiri, fotografii, scrisori deschise, sesizari in sectiunea dedicata postei redactiei.

Ce anume iti poate strica fosa septica ecologica

Ce anume iti poate strica fosa septica ecologica
Cand esti nevoit sa-ti montezi o fosa septica ecologica deoarece in zona in care locuiesti nu exista canalizare este nevoie sa tii cont de anumite reguli de mentenanta pentru a nu afecta negativ sistemul septic si pentru a-i prelungi durata de viata. Acest lucru nu este benefic numai din punct de vedere financiar, dar te poate ajuta sa previi situatii neplacute cauzate de refulari sau mirosuri urate. [cite�te tot...]

Alte articole »

Trimite articol

publicitate

aparate foto digitale