09.06.2023 00:19

Scufundare scandaloasă a transportorului blindat Piranha în Dunăre

Scufundare scandaloasă a transportorului blindat Piranha în Dunăre
Galerie foto

*Constantin Bucuroiu a vorbit și despre strădania și curajul celor de la Automecanica Moreni care caută soluții pentru a scoate pe piață transportorul blindat românesc SAUR, în condițiile în care Armata Română preferă să importe transportoare Piranha

 

Reacția liderului de sindicat de la Uzina Automecanica Moreni, Constantin Bucuroiu, președintele Alianței Sindicatelor din Industria de Apărare și Aeronautică (ASIAA), în urma scufundării blindatei Piranha a Armatei Române în Dunăre, în timp ce militarii încercau să traverseze brațul Borcea în timpul exercițiilor militare NATO, nu a întârziat să apară!

Sindicalistul morenar susține că Piranha 3 și Piranha 5 au o mare problemă pe teritoriul României, pentru că țara noastră dispune de foarte multe râuri și terenuri accidentate, condiții care nu prea se pretează acestui tip de transportor blindat. Mai spune Constantin Bucuroiu  că Piranha este un transportor bun dar pentru zona de câmpie și că cea mai bună soluție pentru relieful din România rămâne tot transportorul românesc SAUR, pentru producția căruia Uzina Automecanica Moreni a intrat într-un parteneriat cu o societate românească, SC Uzinsider General. 

„Așa cum am spus de-a lungul timpului Piranha 5 este într-adevăr unul dintre primele 5 transportoare din lume cotat, ca și produs militar, pe gama transportoarelor blindate, dar asta nu înseamnă că el este cel mai bun oriunde îl duci în lume. Eu am contestat întotdeauna și am spus că Piranha 3 și Piranha 5 au o problemă deosebită pe teritoriul României și m-am referit întotdeauna la faptul că noi avem foarte multe râuri, avem destul de multe terenuri accidentate unde el ar trebui de fapt să-și facă misiunile... Eu zic că Saurul ar fi fost unul dintre transportoarele care ar fi venit în completare în mod excepțional și ar fi rezolvat această problemă, exact după modelul polonez. Ce s-a văzut acum cu Piranha 3 care s-a scufundat a fost o trecere prin vad, lucru care ar fi fost foarte simplu pentru SAUR dar care s-a arătat imposibil pentru Piranha, acesta fiind un transportor care are o masă foarte mare în partea superioară și de asemenea nu are o echilibristică foarte bună în ceea ce privește greutatea pe toată suprafața. Deci el este un transportor bun pentru România, dar la câmp. În ceea ce privește trecerea de râuri, eu merg pe varianta că Saur ar fi fost mult mai bun’’, ne-a declarat liderul de sindicat de la Uzina Automecanica Moreni, Constantin Bucuroiu, președinte Alianței Sindicatelor din Industria de Apărare și Aeronautică (ASIAA).

Acesta a vorbit și despre strădania și curajul celor de la Automecanica Moreni care nu se dau bătuți și caută soluții pentru a scoate pe piață transportorul blindat românesc SAUR, în condițiile în care Armata Română preferă să importe transportoare Piranha. ,

,Ne-am întâlnit recent și am avut discuții în continuare pe partea tehnică cu Societatea Uzinsider să ducem la capăt proiectul pe care l-am început, adică să modernizăm SAUR și să îl ridicăm la un standard și să încercăm să îl vindem în străinătate, dacă Armata Română nu îl vrea. Am realizat o scrisoare deschisă către toate instituțiile statului care au în responsabilitate industria de apărare, pentru că am readus în discuție programul acela național strategic care, de la Gabriel Oprea, nimeni nu l-a mai băgat în seamă, deși este hotărâre de guvern pentru executarea acestui program... Mergând pe modelul polonez, noi  încercăm cu un partener privat... Am luat o firmă privată, un fel de Holding, pe nume Uzinsider, care este din București dar are fabrici și în Brăila și în Bistrița... Este o societate cu potențial care vrea, alături de noi, să se înhame la această muncă de a produce transportorul românesc prevăzut în hotărârea 385/2011”, a precizat Constantin Bucuroiu, liderul de sindicat de la Uzina Automecanica Moreni, Constantin Bucuroiu, președinte ASIAA.

 

 

 

 

Violeta Stanciu